سرمایه گذاران گردشگری معطل نمی مانند

به گزارش گردشیا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، سرمایه گذاران گردشگری معطل نمی مانند.

سرمایه گذاران گردشگری معطل نمی مانند

نام گیلان تداعی گر واژه سفر شده و توسعه گردشگری گیلان شاخصه ای پررنگ در میان دیگر ظرفیت های استان است که می تواند علاوه بر رونق مالی، نشاطی مضاعف در جامعه ایجاد نماید؛ توسعه گردشگری چیزی فراتر از اقتصاد می بخشد و آن توسعه صلح و دوستی، حفظ حقوق انسان و طبیعت و ارتقای سطح فرهنگ و هنر است.

رئیس جمهور در یکی از سفرهای اخیر استانی خود بر اقتصاد گردشگری تاکید نمود و بیان نمود سرمایه گذاری در این حوزه وضع بغرنج بیکاری را بهبود و اقتصاد را تقویت می نماید و به همین دلیل استاندار گیلان نیز اوایل هفته جاری در نخستین نشست خبری خود با فعالان عرصه رسانه هشدار داد: امروز دغدغه کشور فراوری و اشتغال است؛ لذا در بخش سرمایه گذاری با احدی تعارف نداریم و معطلی سرمایه گذاران را پشت درهای ادارات را نخواهم بخشید.

اسدالله عباسی پیرامون اینکه سرمایه گذاران گردشگری معطل نمی مانند، گفت: نکته مهمی که در بنگاه های فراوریی رخ داده و در گیلان منحصر بفرد است صدور مجوزهای بی نام است که شرایط را برای سرمایه گذاران تسهیل می نماید؛ امروز با افتخار می گوییم 52 مجوز بی نام در بخشهای گردشگری، صنعتی و کشاورزی صادر و تشریفات حذف شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بنا به تغییر نگاه کلان استان نسبت به سرمایه گذاری و تسری آن در بخش گردشگری از تهیه 44 بسته فرصت سرمایه گذاری طبیعی در استان اطلاع داد.

ولی جهانی گفت: با عنایت به ضرورت تهیه بسته فرصتهای سرمایه گذاری مجذوب کننده و سهولت امور سرمایه گذاران، تهیه این قبیل از بسته ها با دارا بودن کمترین موانع در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به تهیه 44 بسته سرمایه گذاری طبیعی اضافه نمود: این بسته ها شامل عرصه هایی از امور اراضی و راه و شهرستازی استان است که برای بعضی از آنها مجوز های بی نام صادر شده است.

جهانی اضافه نمود: صدور مجوزهای بدون نام در راستای دستور استاندار به منظور کم کردن مراحل بروکراسی اداری بوده و فرصتهای یاد شده با انتخاب سرمایه گذار به وسیله مراجع قانونی آماده واگذاری به منظور انجام سرمایه گذاری بوده که تحقق این برنامه ها نوید ایجاد فرصتهای شغلی مؤثر و پایدار را می دهد.

وی گفت: بعلاوه ایجاد زیرساخت مناسب به منظور تسهیل سرمایه گذاری در بافت های تاریخی موجود در استان با تهیه بسته های نو و شناسایی بافت های تاریخی نیز در دستور کار است که بزودی این فرصتها به وسیله پرتال اداره کل در دسترس سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

پالایش بسته های سرمایه گذاری در گیلان

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این خصوص بیان نمود: با توجه به هماهنگی های کلان استان در سطح استانداری، این اداره کل، اقتصاد دارایی و منابع طبیعی برای تهیه فرصت های سرمایه گذاری با تهیه این بسته ها بستر سرمایه گذاری اجرا شده که تا به امروز به 44 بسته ،منطقه و عرصه سرمایه گذاری رسیده ایم.

رضا حسن پور اضافه نمود: برای تعدادی از این بسته ها آنالیز های اولیه اجرا شده و حتی مجوز بدون نام هم صادر شده است، به این معنا که یک بستر کاملا آماده برای سرمایه گذاری مهیا شده است که سرمایه گذاران می توانند نقطه های مناسب سرمایه گذاری را تعیین و به وسیله مراجع قانونی درخواست عرصه کنند و پروژه گردشگری ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مجوز بدون نام کار نویی هست گفت: این پروژه ها از 20 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری آغاز می گردد و تا هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است؛ 10 مورد از بسته های یادشده پالایش و مجوز بدون نام آنها هم صادر شده است و کوشش می کنیم این تصمیم گیری گام به گام پیش رود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری گیلان موارد پالایش شده را بستر و فرصت سرمایه گذاری عنوان نمود که شامل مجتمع های گردشگری، هتل های پنج ستاره، اقامتی، پذیرایی و گردشگری است و تصمیم بر این است که بستر سرمایه گذاری فراهم گردد که سرمایه گذاران معطل شناسایی و بوروکراسی اداری نشوند.

جای جای گیلان به لحاظ فرهنگی، تاریخی و بیش از همه طبیعی، قابلیت سرمایه گذاری برای رونق صنعت گردشگری را داراست اما متاسفانه فرایند بوروکراسی اداری موجب گریز سرمایه گذاران از استان میشد؛ استان گیلان با برخورداری از پتانسیل های ویژه از جمله جاذبه های تاریخی، برخورداری از آب و هوای مدیترانه ای و چهار فصل، نزدیکی کوه و دریا، صدها گونه شناخته شده گیاهان دارویی و وجود چشمه های آب معدنی دارای قابلیت های ویژه در شاخه های متعدد گردشگری بویژه گردشگری سلامت است.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2157

به "سرمایه گذاران گردشگری معطل نمی مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاران گردشگری معطل نمی مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید