رونمایی دو کتاب موسیقی در برنامه نَقَراتِ جان

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ آیین رونمایی از دوکتاب موسیقی پرواز و خیال تالیف مهدی غلامی، با حضور هنرمندان دف نواز و اساتید برجسته موسیقی کشور، با عنوان نََقَراتِ جان در فرهنگسرای بهمن برگزار می گردد.

رونمایی دو کتاب موسیقی در برنامه نَقَراتِ جان

در این ویژه برنامه که از ساعت 16 آدینه 23 تیر ماه در سالن سینما تراس چاپلین فرهنگسرای بهمن برگزار می گردد، کیوان ساکت، وحید اسدالهی، منصور مرادی، بابک ربوخه، فربد یدالهی، احسان لیوانی، اشکان مرادی، رامین کلیایی و زانیار حسامی حضور خواهند داشت و همنوازی 500 دف نواز مدعو از سراسر کشور درکنار هنرجویان این ساز، آغازگر این گردهمایی خواهند بود.

پخش ویدیوکلیپ معرفی دوکتاب مذکور به همراه سخنرانی کیوان ساکت، و بعلاوه بزرگداشت استاد فقید حسن ناهید، موسیقی دان و نوازنده پیشکسوت نی، که شامگاه 27 بهمن سال 1401 درگذشت، ازدیگر بخش های این برنامه است.

شایان ذکر است، نویسنده کتابپرواز بیشتر سعی دارد، هنرجویان دف را با مقوله مهم همنوازی با دیگر سازها و ضرباهنگ مترونوم آشنا کند. این نویسنده بعلاوه در نوشتار دیگر که خیال نام دارد، کوشیده تا با بهره گیری از نواها و سازهای ملودیک که به وسیله اساتید موسیقی های نواحی، مقامی و کلاسیک ایرانی نواخته شده است، در قالب نوشتاری (نت) و شنیداری (لوح فشرده) تکنیک های دشوارتر و درک ریتمیک، دو نوازی و گروه نوازی را به هنرجوی ساز دف آموزش دهد.

لازم به ذکر است؛ حضور هنرجویان دف نواز به همراه ساز دف در این گردهمایی آزاد است و علاقه مندان برای همنوازی و هماهنگی پیش از برنامه می توانند با شماره: 5503177-0939 تماس بگیرند.

نشانی محل برگزاری: میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، سالن سینما تراس چاپلین فرهنگسرای بهمن است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2394

به "رونمایی دو کتاب موسیقی در برنامه نَقَراتِ جان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی دو کتاب موسیقی در برنامه نَقَراتِ جان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید