خبرنگاران آناتولی: سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد

به گزارش گردشیا، تهران- خبرنگاران- وزارت خارجه ترکیه، سفیر ایران در آنکارا را در رابطه با آنچه واکنش ها به اظهارات مداخله جویانه رجب طیب اردوغان خوانده است، فراخواند.

خبرنگاران آناتولی: سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه آدینه شب در بیانیه ای مدعی شد: وزارت خارجه ایران به رغم وجود گزینه های مختلف برای ابراز ناراحتی خود، از توئیتر ترکیه را هدف قرار داده است.

سخنان خارج از عرف و مداخله جویانه اردوغان با واکنش گسترده همه ایرانی ها روبرو شد و ایرانی ها یکصدا آن را بشدت محکوم کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی و در پاسخ به اظهارات روز پنجشنبه رئیس جمهوری ترکیه در باکو نوشت: هیچکس نمی تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

محمد جواد ظریف تاکید نمود: به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است!

ظریف اضافه نمود: آیا او نفهمید که علیه حاکمیت جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچکس نمی تواند در باره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم از احضار دریا اورس سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران به وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و غیر قابل قبول رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در سفرش به باکو خبر داده بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت: آذربایجان غیور، پاره تن ایران عزیز، همیشه دژ مستحکم وطن بوده است.

اردوغان روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت آزادی مناطق اشغال شده توسط ارمنستان، به باکو سفر نموده بود.

اردوغان در این مراسم که الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان هم حضور داشت بیتی از یک شعر جدایی طلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را خواند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1496

به "خبرنگاران آناتولی: سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آناتولی: سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید