تیم ملی با شکست مصر به مرحله بعد رسید

به گزارش گردشیا، چهارمین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (دوشنبه هفتم شهریور) با شش دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری می شود.

تیم ملی با شکست مصر به مرحله بعد رسید

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در گروه F این رقابت ها و در چهارمین دیدار امروز در سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانا مرکز اسلوونی به مصاف مصر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد.

ملی پوشان ایران در ست سوم 25 بر 22 مغلوب حریف شدند، اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 14، 25 بر 19 و 26 بر 24 نماینده سرزمین فراعنه را شکست دادند تا با دو برد و پنج امتیاز در رتبه دوم گروه خود باقی بمانند و صعودشان به مرحله بعد مسابقات قطعی شود.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل نژاد، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد که نسبت به دیدار با آرژانیتن یک تغییر داش و شریفی جایگزین اسفندیار شده است.

حسن ابراهیم کامل سرمربی تیم ملی والیبال مصر نیز از ترکیب حسام عبدالله، رضا هیکل، محمد مسعود، سعودی عبدالرحمان، محمد مصطفی، احمد شفیق و محمد حسن در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست این مسابقه که با رجحان شاگردان عطایی در دفاع و سرویس همراه بود، 25 بر 14 به پیروزی رسید. در این ست تیم مصر در حمله عملکرد مشابه ایران داشت و هر دو تیم 12 پوئن به دست آوردند، اما مردان والیبال ایران در این ست چهار امتیاز دفاع، سه امتیاز سرویس و 6 پوئن از اشتباهات بازیکنان مصر به دست آورد، در صورتی که مصر یک امتیاز دفاع و یک پوئن از اشتباه بازیکنان ایران به دست آورد.

نخستین امتیاز ست دوم نیز به ایران رسید و در این ست رقابت دو تیم تا امتیاز 16 پایاپای پیش رفت و نماینده قاره آفریقا در برخی امتیازها نیز از ایران پیش افتاد. در نهایت این ست نیز با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید تا ملی پوشان کشورمان در ست شماری دو بر صفر از حریف پیش بیافتند. در این ست آمار حملات ایران نسبت به حریف بهتر شد و ملی پوشان 15 پوئن به دست آوردند تا ملی پوشان کشورمان در همه فاکتورها برتر از مصر باشند.

در ابتدای ست سوم تیم مصر سه امتیاز متوالی به دست آورد و بازیکنان تیم ایران در این ست با اشتباهات زیادی بازی را دنبال کردند و مصری ها نیز از فرصت های خود به بهترین شکل استفاده کردند. عطایی در این ست جواد کریمی و صابر کاظمی را نیز به میدان آورد، اما در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را با امتیاز 25 بر 22 به حریف واگذار کرد تا از نظر ست شماری دو بر یک شوند.

رقابت دو تیم ایران و مصر در ست چهارم نیز نزدیک به هم پیش رفت اما ملی پوشان کشورمان در این ست بازی منطقی و بدون استرسی را به نمایش گذاشتند و با امتیاز 26 بر 24 مصر را از پیش رو برداشت تا در نهایت سه بر یک فاتح این میدان شوند و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها قطعی شود. مهدی جلوه در ست چهارم برای تیم ایران به میدان آمد.

ورا مچان والتر هوگو از پرو و اورتیز هکتور از پورتوریکو داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

مسابقه دو تیم ایران و مصر یازدهمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که هفتمین برد را برای ایران به ارمغان داشت و در چهار مسابقه مصر فاتح میدان بوده است. همچنین تیم های ایران و مصر تا کنون دو بار در قهرمانی مردان جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در سال 2010 ایران سه بر صفر مغلوب این تیم شد و در سال 2022 سه بر صفر به پیروزی رسید تا شکست آن دوره را جبران کند.

تیم ملی والیبال ایران قبل از این مسابقه با 284 امتیاز در رتبه هفتم رده بندی فدراسیون جهانی قرار داشت و مصر نیز با 158 امتیاز در جایگاه نوزدهم بود و به نظر نمی رسد که برد ایران تغییری در جایگاهش ایجاد کند.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم هلند سه بر دو آرژانتین را شکست داد تا مسابقه دو تیم ایران و هلند در روز چهارشنبه نهم شهریور برای صدرنشین این گروه باشد.

در دیدار همزمان که به میزبانی لهستان از گروه A برگزار گشت، تیم صربستان سه بر صفر و با امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 21 و 25 بر 16 پیروز به شکست پورتوریکو شد.

تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت 20 روز چهارشنبه نهم شهریورماه به وقت تهران و در سومین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف هلند نماینده سرزمین گل های لاله می رود.

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2254

به "تیم ملی با شکست مصر به مرحله بعد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی با شکست مصر به مرحله بعد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید