این فسیل 92 میلیون سال قدمت دارد

به گزارش گردشیا، آنالیز ها نشان می دهد فسیل هایی که حدود دو دهه پیش توسط یک نوجوان کشف شد، مربوط به دایناسوری است که قدمت آن به 92 میلیون سال قبل بازمی شود.

این فسیل 92 میلیون سال قدمت دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، کارشناسان در پژوهش های خود دریافتند، فسیل هایی که سال 1998 توسط یک نوجوان کشف شده مربوط به یک دایناسور با وزن 45 تا90 پوند می گردد.

این دایناسور که فسیل های آن حدود 20 سال پیش کشف شد از خانواده تیرانوسوروس های غول پیکر با وزن 9 تن بوده است.

کارشناسان عمر این فسیل را حدود 92 میلیون سال تخمین زدند و اعلام نموده اند این دایناسور حدود 9 متر ارتفاع و 2.7 متر طول داشته است.

استرلینگ، کاشف این فسیل ها هم اکنون استادیار دانشکده علوم تکنولوژی ویرجینیا است که در سن 16 سالگی در یک سفر اکتشافی به مکزیک این فسیل ها را پیدا کرد.

این دایناسور که Suskityrannus hazelae نام گرفته به هنگام مرگ حدود 3 سال داشته و در این مدت به نظر می رسد حیوانات کوچک تر از خود را شکار می نموده است.

آنالیز های انجام شده نشان می دهد، این فسیل 92 میلیون ساله به عصر کرتاسه تعلق دارد؛ در اواخر دوره کرتاسه بعضی پستانداران کوچک به وجود آمدند و همچنین در این دوره دایناسورها و آمونیت ها منقرض شدند.

قاره ها در دوره های قبلی از یکدیگر جدا شده بودند و تنها قاره آفریقا از آمریکای جنوبی در دوره کرتاسه پیشین از هم جدا شدند؛ همچنین دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در این دوره و در 91 تا 92 میلیون سال قبل به مدت دویست هزار سال هوای زمین به حدی گرم بوده که تنها 50 درصد قاره قطب جنوب پوشیده از یخ بوده است.

تصاویری از این فسیل ها را در زیر مشاهده می کنید:

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 255

به "این فسیل 92 میلیون سال قدمت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این فسیل 92 میلیون سال قدمت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید