اینجا تهِ تهِ دنیاست؛ اوشوایا شهر زیبای آرژانتینی

به گزارش گردشیا، در جنوبی ترین بخش امریکای جنوبی، در مجمع الجزایر تیِرا دل فوئگو، شهری آرژانتینی به نام اوشوایا واقع شده است که جنوبی ترین شهر جهان یا به اصطلاح انتهای کره زمین نامیده می گردد.

اینجا تهِ تهِ دنیاست؛ اوشوایا شهر زیبای آرژانتینی

ماریو تاما، عکاس ماهر گتی ایمجز (Getty Images)، چند ماه پیش، مدتی را در این شهر سپری کرد و تصاویر خیره نماینده ای از بندر، شهر، شهروندان، کوهستان ها و یخچال های طبیعی آن حوالی گرفت.

او دریافت که ساکنان این شهر با چالش های زیادی در زندگی خود دست و پنجه نرم می نمایند که عمده آنها کاهش احتمالی منابع اصلی آب آشامیدنی به علت عقب نشینی و تحلیل رفتن یخچال طبیعی مارشیال (Martial Glacier) در اوشوایا است.

تاما می گوید: اوشوایا و تیِرا دل فوئگو در آن اطراف با چالش های زیست محیطی دیگری نیز روبه رو هستند که انفجار جمعیت مردم یکی دیگر از آنهاست؛ مسئله ای که منجر به بحران مسکن به علت اجرای برنامه انگیزشی به منور جذب شدن نیروی کار از سراسر آرژانتین شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: جمعیت این شهر بین سال های 1970 و 2015 حدود 11 برابر شده و به 150 هزار نفر رسیده است. هجوم کشتی های کروز تفریحی و حضور گردشگران و خدمه کشتی برای بازدید از این شهر زیبا، که البته بسیاری از آنها در جهت سفر به قطب جنوب هستند، نیز باعث افزایش آلودگی محیط و ضایعات و پسماندها در طبیعت این ناحیه شده است.

منبع: فوت و فن / theatlantic.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2243

به "اینجا تهِ تهِ دنیاست؛ اوشوایا شهر زیبای آرژانتینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا تهِ تهِ دنیاست؛ اوشوایا شهر زیبای آرژانتینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید