استعفا دادستان مشخص شده توسط ترامپ در جورجیا

به گزارش گردشیا، یک روز پس از درز نوار ضبط شده ای که در آن رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا تاکید نموده بود دادستان فدرال ارشد در شهر آتلانتا در مرکز ایالت جورجیا هرگز جزو ترامپی ها نبوده، این دادستان استعفا کرد.

استعفا دادستان مشخص شده توسط ترامپ در جورجیا

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیونگ جین پاک معروف به بی جی پاک که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا منصوب شده بود، در بیانیه ای استعفای خود را به عنوان دادستان آمریکا برای منطقه شمالی جورجیا گفت. در این بیانیه علت استعفای پاک یا برنامه های آینده وی ذکر نشده است.

پاک در این بیانیه گفت: برای حرفه من افتخار بزرگی بود که توانستم به عنوان دادستان آمریکا برای منطقه شمالی جورجیا به همشهری هایم خدمت کنم. نهایت تلاشم را کردم که باملاحظه و پایدار باشم و به صورت عادلانه، موثر و کارآمد عدالت را در حق همشهری هایم اجرا کنم. از رئیس جمهور ترامپ و سنای آمریکا به خاطر این فرصتی که به من دادند و از جف سشن و ویلیام بار، دادستان های کل سابق به خاطر رهبری وزارت دادگستری تشکر می کنم.

ترامپ روز شنبه در جریان یک تماس تلفنی با براد رافنسپرگر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا گفته بود، این مقام ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا باید آرای کافی را برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری به نفع وی پیدا کند. یک نوار ضبط شده از این تماس تلفنی روز یکشنبه به دست خبرگزاری ها از جمله آسوشیتدپرس رسید.

در جریان این تماس تلفنی تقریبا یک ساعته، ترامپ ادعاهای جعلی متعددی را بیان کرد. وی با اشاره به تحقیقات درباره ادعاهای بی پایه و اساسش درباره تقلب در انتخابات گفت: دادستان فدرال آمریکا در ایالت شما هرگز جزو ترامپی ها نبوده است.

پاک پس از انتصاب توسط ترامپ در اکتبر 2017 میلادی به عنوان دادستان آمریکا در منطقه شمالی جورجیا مستقر در آتلانتا سوگند یاد کرد. پاک از سال 2011 تا 2017 میلادی یکی از قانون گذاران جمهوری خواه ایالتی بود و پیش از آن یعنی بین سال های 2002 تا 2008 میلادی به عنوان معاون دادستان آمریکا خدمت کرد.

این در حالی است که کاخ سفید در جریان اعلام نامزدی پاک گفته بود، پاک و پنج نامزد دیگر برای پست های دادستانی آمریکا با ترامپ برای امن کردن مجدد آمریکا هم عقیده هستند.

وزارت دادگستری آمریکا هنوز درباره این استعفای ناگهانی پاک هیچ اظهارنظری نکرده است.

استعفای پاک تقریبا یک ماه پس از آن صورت گرفت که چارلی پیلر که در سال 2017 میلادی توسط ترامپ برای خدمت به عنوان دادستان آمریکا برای منطقه میانی جورجیا مستقر در شهر میکن منصوب شده بود، کناره گیری کرد.

در همین حال فانی ویلیس، دادستان منطقه ای فولتن که بر آتلانتا نظارت دارد، گفت: در صورتی که پرونده ای در رابطه با تماس تلفتی ترامپ و براد رافنسپرگر به دفتر من ارجاع گردد بدون ترس و یا جانبداری قانون را در رابطه با آن اجرا خواهم کرد.

وی اضافه کرد: گزارشات خبری درباره این تماس تلفنی نگران کننده هستند. هر کسی که در حوزه قضایی من قانون جورجیا را نقض کند محاکمه می گردد. زمانی که تحقیقات تکمیل گردد، دفتر ما به این موضوع نیز همانند باقی موضوعات بر مبنای حقایق و قانون رسیدگی خواهد نمود.

این اظهارات ویلیس پس از آن مطرح شد که دیوید وورلی، تنها نماینده دموکرات در هیات انتخابات ایالت جورجیا خواهان تحقیقات مدنی و کیفری درخصوص این تماس تلفنی شد؛ تماسی که در آن ترامپ خواهان پیدا شدن آرای بیشتر به نفع خودش شده بود.

وولی به روزنامه واشنگتن پست گفت: درخواست تقلب در انتخابات یک جرم است و درخواست کردن از وزیر امور داخلی جورجیا برای تغییر آرا تعریف دقیق تقلب در انتخابات است ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1549

به "استعفا دادستان مشخص شده توسط ترامپ در جورجیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفا دادستان مشخص شده توسط ترامپ در جورجیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید