70 درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد در مرحله دوم غربالگری شدند

به گزارش گردشیا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا به امروز حدود 70 درصد جمعیت 713 هزار نفری این استان در مرحله دوم و در راستای طرح بیماریابی فعال کرونایی غربالگری شده اند.

70 درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد در مرحله دوم غربالگری شدند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی بانشی اضافه نمود: اولویت اجرای مرحله دوم طرح غربالگری کرونا در این استان با سالمندان بالای 65 سال، بیماران خاص و زنان باردار است.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح 98.2 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شده و استان نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد.

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: استان در حالی در مرحله دوم این طرح پیشتاز است که بعضی استان های کشور هنوز در مرحله نخست با کمتر از همین میانگین قرار دارند.

بانشی گفت: میانگین انجام تست های کرونا و بیماریابی فعال کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد روزانه حدود 360 مورد است.

وی اضافه نمود: تا به امروز چهار هزار و 200 تست کرونا از کهگیلویه و بویراحمد در آزمایشگاه شهرهای یاسوج، شیراز و تهران صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا به امروز جواب حدود سه هزار و 900 مورد از این تعداد تست کرونا اعلام شده است.

بانشی اضافه نمود: شاخص بروز بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 41 نفر به ازای هر 100 هزار نفر و در کشور نیز 91 نفر به ازای این تعداد است.

وی اظهارکرد: میانگین کشندگی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 2.67 نفر به ازای هر 100 هزار نفر و در کشور نیز 6.25 نفر به ازای این تعداد است.

بانشی اعلام کرد: شدیدترین نظارت و کنترل بر اصناف کهگیلویه و بویراحمد برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مرحله دوم طرح غربالگری کرونا و بیماریابی فعال کرونایی انجام می گردد.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا روز سه شنبه 26 فروردین 99، 309 نفر و شمار فوتی ها نیز هشت نفر بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1088

به "70 درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد در مرحله دوم غربالگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد در مرحله دوم غربالگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید