گواتمالا: بسیاری از مهاجران اخراج شده ما از آمریکا مبتلا به کرونا هستند

به گزارش گردشیا، به گفته رئیس جمهور گواتمالا، بسیاری از مهاجران گواتمالایی که آمریکا هفته گذشته از کشور خود اخراج نموده بود به کرونا مبتلا هستند.

گواتمالا: بسیاری از مهاجران اخراج شده ما از آمریکا مبتلا به کرونا هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آلخاندرو جیاماتی، رئیس جمهور کشور گواتمالا روز گذشته (آدینه) خاطرنشان کرد تعداد زیادی از مهاجران اخراج شده گواتمالایی از آمریکا که در پرواز هفته گذشته به سمت گواتمالا حضور داشته اند به ویروس کرونا مبتلا بوده اند. خبرگزاری رویترز به نقل از آلخاندرو جیاماتی نوشت مقامات آمریکایی می دانسته اند که بعضی در این پرواز مبتلا به این بیماری بوده اند.

آلخاندرو جیاماتی در یک نطق تلویزیونی خاطرنشان کرد: تست کرونای 12 نفر از مهاجران گواتمالایی که در پرواز اخراجیان حضور داشته اند، مثبت بوده است. این آزمایش را مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا انجام داده بود و مقامات آمریکایی آن را تأیید نموده بودند. وی در ادامه اضافه کرد: تعداد بیشتری در این پرواز تست کرونایشان مثبت اعلام شده بود.

این پرواز که روز دوشنبه انجام شد، حامل 73 نفر مهاجر گواتمالایی بوده که آمریکا آنها را اخراج نموده بود.

خبرگزاری رویترز در ادامه نوشت، دولت ترامپ به گواتمالا فشار آورده است تا این مهاجران اخراج شده را بپذیرد. این در حالی است که نگرانی ها در این کشور بی بضاعت آمریکای مرکزی درباره اینکه این افراد در حال بازگشت می توانند ناقل ویروس کرونا باشند و جوامع دیگر در این کشور را مبتلا نمایند، روبه افزایش است.

رویترز نوشت، بعد از صحبت های هوگو مونرو، وزیر بهداشت گواتمالا، مبنی بر اینکه 75 درصد از این مهاجران مبتلا به کرونا بوده اند، این پرواز در مرکز طوفان سیاسی نهاده شد. آسوشیتدپرس بعد از این ماجرا به نقل از مقامات گواتمالا خاطرنشان کرد که 44 نفر از مسافران پرواز روز دوشنبه به کرونا مبتلا بوده اند.

رویترز در انتها نوشت، آمریکا روز پنج شنبه خاطرنشان کرد که هیئت نمایندگانی را از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کشور فرستاده تا شرایط این مهاجران، که در قرنطینه یک بیمارستان مانده اند را بسنجند و از آنها آزمایش گرفته گردد.

طبق آمار نهاد اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا، هنوز معین نیست که این مهاجران اخراج شده چه زمانی به این بیماری مبتلا شده اند. اما در این میان 30 نفر از کارکنان این نهاد که در بازداشتگاه های این نهاد فدرال مشغول به کار بوده اند به کرونا مبتلا شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1094

به "گواتمالا: بسیاری از مهاجران اخراج شده ما از آمریکا مبتلا به کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواتمالا: بسیاری از مهاجران اخراج شده ما از آمریکا مبتلا به کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید