گفت وگوی ظریف با وزیرخارجه چین

به گزارش گردشیا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در پیامی توئیتری به زبان چینی، به گفت وگوی تلفنی اش با همتای چینی اشاره و اظهار داشت که دو طرف در این گفت وگو تحریم های غیرقانونی آمریکا را محکوم کردند.

گفت وگوی ظریف با وزیرخارجه چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در توئیت ظریف به زبان چینی درباره گفت وگوی تلفنی دیروز(چهارشنبه 27 فروردین) با همتای چینی اش آمده است: بسیار خرسندم که بار دیگر با دوست قدیمی وانگ یی وزیر امور خارجه و عضو شورای دولتی چین صحبت کردم. ما درخصوص مسائل مورد علاقه مشترک از جمله مبارزه با کرونا، تعمیق مشارکت جامع راهبردی میان دو کشور و صلح و ثبات در افغانستان گفتگو کردیم. از چین برای ارسال یاری های کرونایی و اعزام تیم پزشکی تشکر کردم و تحریم های غیرقانونی آمریکا را که مانع بزرگی بر کوشش های ایران در مبارزه با کروناست محکوم کردیم.

ظریف بعدازظهر چهارشنبه در ادامه رایزنی های منطقه ای و دنیای جمهوری اسلامی ایران با مقام های سایر کشورها درخصوص تحولات سیاسی در افغانستان و بازگشت صلح و ثبات به این کشور با وانگ یی همتای چینی خود به صورت تلفنی گفت وگو و گفتگو کرد.

در این گفت وگو درخصوص روابط دوجانبه و شراکت جامع و راهبردی دو کشور، مبارزه مشترک با کرونا و نیز سیاست های خصمانه ایالات متحده آمریکا از جمله تحریم های یکجانبه و غیرانسانی آن رژیم علیه ملت ایران رایزنی و گفتگو شد.

ظریف همچنین روز چهارشنبه در واکنش به قطع یاری آمریکا به سازمان دنیای بهداشت در توئیتی خاطرنشان کرد که دنیا در حال تجربه قلدری رژیم آمریکاست.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1091

به "گفت وگوی ظریف با وزیرخارجه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی ظریف با وزیرخارجه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید