کاخ سفید: تحریم ها تنها زمانی لغو می گردد که ایران به تعهدات خود بازگردد

به گزارش گردشیا، سخنگوی کاخ سفید که کشورش با خروج از برجام در سال 2018 و وضع تحریم های شدید علیه ایران موجب واکنش متقابل ایران در قالب کاهش تعهدات هسته ای خود شده است، بیان کرد که برطرف تحریم ها منوط به بازگشت ایران به تعهدات هسته ای خود است.

کاخ سفید: تحریم ها تنها زمانی لغو می گردد که ایران به تعهدات خود بازگردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید آدینه شب در یک نشست خبری تأکید کرد که دولت متبوعش تنها زمانی تحریم های خود علیه ایران را لغو می نماید که ایران به اجرای کامل تعهدات هسته ای خود ذیل برجام بازگشته باشد.

جنیفر ساکی که کشورش با خروج از برجام در دوران ریاست جمهوری ترامپ و وضع تحریم های شدید علیه ایران واکنش متقابل ایران در قالب کاهش تعهدات هسته ای خود را برانگیخت، در مورد مذاکرات وین برای احیای برجام و برطرف تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران به خبرنگاران گفت: تنها در صورت اینکه ایران به اجرای تعهدات هسته ای خود بازگردد، تحریم ها برداشته خواهند شد. ما در مورد پایبندی به برجام هیچ کاری را فراتر از آنچه ایران انجام می دهد، صورت نخواهیم داد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از فرایند مذاکرات وین گفت: پیشرفت هایی در مذاکرات غیرمستقیم در وین حاصل شده است. ما همواره می دانستیم که این یک فرآیند طولانی خواهد بود اما اینکه مذاکرات همچنان در جریان است، نشانه مثبتی قلمداد می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1761

به "کاخ سفید: تحریم ها تنها زمانی لغو می گردد که ایران به تعهدات خود بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: تحریم ها تنها زمانی لغو می گردد که ایران به تعهدات خود بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید