چین از آمریکا در سازمان ملل و WTO شکایت کرد

به گزارش گردشیا، تهران (پانا) - نمایندگان چین در دو نهاد بین المللی سیاسی و مالی دنیا یعنی سازمان ملل و WTO (سازمان تجارت دنیای)، به طور جداگانه از دولت آمریکا شکایت کردند.

چین از آمریکا در سازمان ملل و WTO شکایت کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش العالم، خبرگزاری شینهوای چین روز چهارشنبه گزارش داد: در حالی که نماینده دائمی چین در سازمان ملل از معضلات حقوق بشری در ایالات متحده به سازمان ملل شکایت کرد، در همین حال نماینده این کشور در سازمان تجارت جهانی نیز محدودیت های آمریکا علیه اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت را ناقض مقررات این نهاد بیان کرد.

براساس این گزارش، ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست که به مسائل اجتماعی و بشردوستانه در امریکا رسیدگی کند و خواهان قطعنامه ای در رابطه با موارد تبعیض نژادی در ایالات متحده گردد.

وی دیروز خطاب به آمریکا در سازمان ملل گفت: سرزنش دیگران، مسائل شما را حل نمی نماید یا شکست های شما را پنهان نمی نماید. شما نمی توانید با سرزنش چین، شرایط بد انسانی خود را پنهان کنید.

نماینده دائم چین در سازمان ملل نقدها آمریکا به نحوه مدیریت بیماری کرونا در چین را بی اساس دانست و گفت که آمریکا درحالی از دیگر کشورها انتقاد می نماید که بیش از 200 هزار آمریکایی به دلیل کووید- 19 جان خود را از دست داده اند.

گزارش دیگری از شینهوا حاکی است که چین دیروز در یک نشست سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعتراض نسبت به ممنوعیت دولت آمریکا علیه اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت، محدودیت های مذکور را ناقض مقررات این نهاد بیان کرد.

چین دیروز در نشست سازمان جهانی تجارت بیان کرد، اقدامات مذکور خلاف مقررات این سازمان بوده و خدمات تجاری بین المللی را محدود نموده و اصول اولیه و اهداف سیستم های تجاری چندجانبه را نقض می نماید.

نماینده چین عدم ارایه مدرک از سوی آمریکا برای ادعاهایش در مورد این اپلیکیشن ها را گواهی بر سوء استفاده این کشور از مقررات توصیف کرد.

دولت ترامپ با استناد به نگرانی های امنیت ملی، دستور داده است دانلود اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت که متعلق به شرکت های چینی بایت دنس و تنسنت هستند، در این کشور مسدود شوند اما قضات آمریکایی علیه اجرای فرمان رییس جمهور آمریکا رای داده اند.

آمریکا بیان کرد به دنبال مقابله با ریسک های امنیت ملی است. دولت آمریکا پیش از این اعلام نموده بود که اطلاعات کاربران آمریکایی این اپلیکیشن ها ممکن است به دست دولت چین بیافتد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1367

به "چین از آمریکا در سازمان ملل و WTO شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از آمریکا در سازمان ملل و WTO شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید