چرا مجلس باید معافیت مالیاتی مناطق آزاد را حذف کند

به گزارش گردشیا، مراکز پژوهشی با اشاره به اینکه معافیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ضمن کاهش منابع عمومی دولت و شهرداری ها و دهیاری ها، منجر به بروز فساد گسترده و فرار مالیاتی در کشور خواهد شد، با تداوم این معافیت مالیاتی مخالف هستند.

چرا مجلس باید معافیت مالیاتی مناطق آزاد را حذف کند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مجلس شورای اسلامی در روز های اخیر در حال بررسی لایحه اصلاح قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده است.

یکی از مهمترین و جنجالی ترین موضوعات مطرح شده در این لایحه، معافیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی از پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده است که مورد انتقاد گسترده کارشناسان و رسانه ها قرار گرفته است.

مسئولان سازمان امور اقتصادیاتی معتقدند که این معافیت اقتصادیاتی در مناطق مذکور نباید ادامه یابد و این مناطق هم شرایط یکسانی با سرزمین اصلی داشته باشند.

همچنین مراکز پژوهشی مانند مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اینکه معافیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی از پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده، ضمن کاهش منابع عمومی دولت و شهرداری ها و دهیاری ها، منجر به بروز فساد گسترده و فرار اقتصادیاتی در کشور خواهد شد، با تداوم این معافیت اقتصادیاتی مخالف هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 844

به "چرا مجلس باید معافیت مالیاتی مناطق آزاد را حذف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مجلس باید معافیت مالیاتی مناطق آزاد را حذف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید