پنتاگون:در حال انتقال توان اطلاعاتی ودیده بانی به افغانستان هستیم

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در نشست کمیته نیروهای مسلح سنا با خودداری از تأیید گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه پنتاگون در حال بررسی امکان ارائه پشتیبانی هوایی نظامی به نیروهای افغان در صورت سقوط کابل یا سایر شهرهای مهم افغانستان به دست طالبان است، گفت که همزمان با خروج نیروهای آمریکا از خاک افغانستان انتقال توان اطلاعاتی، دیده بانی و شناسایی به داخل افغانستان از خارج از این کشور آغاز شده است.

پنتاگون:در حال انتقال توان اطلاعاتی ودیده بانی به افغانستان هستیم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گفته آستین، ایالات متحده آمریکا همزمان با عقب کشیدن بخش زیادی از مقدورات نظامی خود از این کشور آسیایی، درصدد پایه گذاری یک ظرفیت تازه نظامی موسوم به برفراز افق است که در آن توان (اطلاعاتی، دیده بانی و شناسایی) از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس تأمین می شود و اینکه تعداد زیادی از مأموریت های رزمی هوایی آمریکا از سکوهایی در خلیج فارس اجرا می شوند.

آستین همچنین تأکید کرد که هدف ارتش آمریکا کاستن از فاصله میان نیروهای بر فراز افق است. وی در این باره گفت که ارتش آمریکا درصدد است تا با استقرار برخی مقدورات نظامی در کشورهای همسایه این فاصله را کاهش داد.

گفتنی است، ایالات متحده در حال حاضر فاقد هرگونه قرارداد استقرار پایگاه نظامی با کشورهای همسایه افغانستان است و به دلیل عوامل ژئوپلتیکی گوناگونی از جمله روابط این کشورها با روسیه، برپایی پایگاه نظامی می تواند بسیار سخت باشد.

در واقع همزمان با خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان تا بیستمین سالگرد حمله یازدهم سپتامبر، مقامات واشنگتن مصرانه ادعا می کنند که ارتش این کشور قادر خواهد بود از طریق عملیات های بر فراز افق با تروریسم مقابله کند، اما هنوز جزئیات دقیقی در مورد نحوه اجرای این گونه عملیات ها و محل استقرار نیروها ارائه نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1834

به "پنتاگون:در حال انتقال توان اطلاعاتی ودیده بانی به افغانستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون:در حال انتقال توان اطلاعاتی ودیده بانی به افغانستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید