پاندمی در سرزمین کیم، رمزگشایی از پشت پرده شیوع، در کشوری که درهایش را به روی دنیا بسته است!

به گزارش گردشیا، ایسنا نوشت: یک شخص فراری از سوی پیونگ یانگ بابت شیوع کروناویروس در داخل کره شمالی هدف انتقاد قرار گرفته و گفته می گردد او از مرز کره جنوبی وارد شده و به نظر نمی رسید که به این ویروس مرگبار آلوده شده باشد.

پاندمی در سرزمین کیم، رمزگشایی از پشت پرده شیوع، در کشوری که درهایش را به روی دنیا بسته است!

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، روز دوشنبه یون تائه-هو، یک مقام وزارت بهداشت کره جنوبی گفت: نام این فرد (فراری) نه به عنوان بیمار مبتلا به کووید-19 نه به عنوان شخصی که در تماس با بیماران مبتلا به این ویروس بوده باشد، ثبت نشده بود.

بیانیه سئول که دو روز بعد از اقدام کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در قرنطینه شهر مرزی کائه سونگ در واکنش به شیوع بالقوه کووید-19 انجام شد، پرسش های بیشتری را درباره صحت ادعاهای پیونگ یانگ درباره این منبع انتقال به وجود آورده است.

اما اگر شیوعی در کار باشد، توانایی کره شمالی برای درمان خصوصا بیماران بدحال در حال حاضر به شدت محدود است و آنها از این مساله آگاه هستند.

براساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون روز شنبه شرایط فوق العاده در کائه سونگ که حدود 50 کیلومتری شمال غرب سئول است، گفت تا تمام مسیرهای انتقال میان این مناطق بسته باشد.

مقام ها در پیونگ یانگ یک فراری کره شمالی را که در تاریخ 19 ژوئیه از کره جنوبی بازگشته است، بابت انتقال بالقوه کووید-19 سرزنش می نمایند. هنوز معین نیست که چرا این شخص فراری برای بازگشت به کره شمالی تصمیم گرفته بود.

با قرنطینه و اعلام رسمی، در واقع اولین بار است که کره شمالی مرموز اذعان می نماید که شاید این پاندمی دنیای به مرزهای آن نفوذ نموده باشد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی یکشنبه گفت، این فراری -که گمان می رود شخصی 24 ساله با نام خانوادگی کیم باشد که اولین بار سه ماه پیش از کره شمالی فرار کرد و همچنین افرادی که با او در تماس بوده اند در قرنطینه به سر می برند.

مقام های دفاعی در سئول دوشنبه شرح دادند که آقای کیم چطور به کره شمالی بازگشته است. آنها گمان می نمایند که او احتمالا از دست گاردهای کره جنوبی به وسیله یک لوله تخلیه واقع در زیر یک حصار سیم خاردار در جزیره گانگوا فرار نموده و چندین کیلومتر در یک کانال رودخانه شنا نموده تا به کره شمالی برسد.

کلنل کیم جون-راک، از سخنگویان ارتش کره جنوبی گفت: ما مکان دقیقی که این شخص از جزیره گانگوا برای فرار به سمت شمال استفاده نموده، شناسایی کردیم و یک کیفی که گمان می رود متعلق به او باشد، کشف شد.

شیوع بالقوه ویروس کرونا درون کره شمالی، نگرانی کارشناسان بهداشت دنیا را درباره آسیب پذیری جمعیت 25 میلیونی آن برانگیخته است. بسیاری از شهروندان کره شمالی هم اکنون از مسائل پزشکی از جمله سوء تغذیه و سیستم ایمنی ضعیف رنج می برند. همچنین به شدت فقدان تجهیزات نمونه گیری و تجهیزات حفاظتی وجود دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1260

به "پاندمی در سرزمین کیم، رمزگشایی از پشت پرده شیوع، در کشوری که درهایش را به روی دنیا بسته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاندمی در سرزمین کیم، رمزگشایی از پشت پرده شیوع، در کشوری که درهایش را به روی دنیا بسته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید