هیچ طغیان بیماری واگیری در مناطق سیلابی گزارش نشده است

به گزارش گردشیا، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر: تا این لحظه هیچ طغیان بیماری واگیری در مناطق سیلابی گزارش نشده است.

هیچ طغیان بیماری واگیری در مناطق سیلابی گزارش نشده است

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آخرین شرایط بیماری های واگیر در مناطق سیل زده کشور اظهار کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت تجربه موفقی در زمینه وقوع سیل و کنترل بیماری ها در بهار امسال داشته است و با وقوع سیل در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور اقدامات مهمی در خصوص پیشگیری از بروز بیماری های واگیر اجرا شده است.

او ادامه دادا: وقوع سیل شرایط را برای بروز و شیوع بیماری واگیر در این مناطق فراهم می کند، اما با بالا بردن ظرفیت ها و انجام اقدامات پشگیرانه می توانیم از طغیان بیماری های واگیر جلوگیری کنیم و تا این لحظه هیچ طغیان بیماری واگیر در مناطق سیلابی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

عرفانی تاکید کرد: با شیوع بیماری های واگیر در مناطق سیلابی می توان با تشخیص به موقع جلوی انتشار آن را بگیریم و وزارت بهداشت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان نمود: یکی از اولویت های جدی وزارت بهداشت موضوع بیماری های منتقله از آب و غذا است، زیرا در برخی از روستا ها دسترسی به آب آشامیدنی سالم قطع شده و تحت نظر کارشناسان بهداشت محیط تانکر های بهداشتی علاوه بر توزیع آب معدنی در مناطق سیلابی توزیع شده است.

او اضافه کرد: راکد ماندن آب در مناطق سیلابی باعث بروز بیماری های ناشی از گزش حشرات مانند پشه خاکی و بروز بیماری تب شالیزار شده است که وزارت بهداشت اقدامات خوبی در خصوص کنترل بیماری های ناشی از گزش حشرات انجام داده است.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان نمود: با سرد شدن هوا بیماری های تنفس مانند آنفولانزا به راحتی در بین افراد ساکن در چادر و کمپ ها شیوع پیدا می کند به همین دلیل رعایت نکات بهداشتی در اولویت واقع شده است.

عرفانی ادامه داد: برخی از بیماری ها در مناطق سیلابی از طریق دام و حیوانات به انسان ها انجام می شود و اقدامات خوبی در زمینه جمع آوری لاشه حیوانات تلف شده اجرا شده تا به روش بهداشتی دفن شود.

او بیان نمود: یکی از بیماری هایی که در مناطق سیلابی احتمال شیوع دارد این است که سگ های ولگرد افراد را مورد گزش قرار دهند و همین امر باعث بروز عارضه هاری می شود که امکانات خوبی در زمینه سرم و واکسن در منطقه توزیع شده و هیچ مسئله ای در این خصوص نداریم.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برخی از افراد ساکن در مناطق سیلابی مبتلا به بیماری سل و HIV مثبت هستند که باید به طور مرتب دارو در اختیار داشته باشند وزارت بهداشت داروی مورد نیاز این افراد را تهیه و در دسترس آن ها قرار می دهد.

عرفانی اضافه کرد: اقدامات خوبی در زمینه کنترل بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو و سالک انجام داده است.

نظارت بر توزیع مواد غذایی در مناطق سیل زده

او اضافه کرد: ویروس هپاتیت آ در مناطق سیلابی از طریق آب بروز و شیوع پیدا می کند و در این زمینه افراد پر خطر تحت واکسیناسیون پیشگیری از این بیماری قرار گرفته اند به طوری که افراد واجد شرایط تا 30 سال واکسن هپاتیت آ را با هدف پیشگیری از بروز این بیماری دریافت کرده اند.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت یادآوری کرد: زنان باردار ساکن در مناطق سیلابی شناسایی و تحت نظر قرار گرفته اند تا مسئله ای از نظر سلامتی خود به جنینشان ایجاد نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 838

به "هیچ طغیان بیماری واگیری در مناطق سیلابی گزارش نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ طغیان بیماری واگیری در مناطق سیلابی گزارش نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید