هم گرایی دولت و فعالان اصفهان برای نظارت بر فراوری و عرضه باکیفیت صنایع دستی

به گزارش گردشیا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان امروز در نشست کمیته توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان از لزوم همگرایی هرچه بیشتر دولت و فعالان صنایع دستی در راستای نظارت بر فراوری با کیفیت و عرضه مناسب صنایع دستی اصفهان اطلاع داد.

هم گرایی دولت و فعالان اصفهان برای نظارت بر فراوری و عرضه باکیفیت صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، امروز 16 آذر 98، فریدون الله کمک، مدیر این اداره کل، در نشست کمیته توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان با اعلام این مطلب اضافه نمود: در نشست امروز به دنبال تشکیل دبیرخانه مستقل مبارزه با قاچاق کالا در حوزه صنایع دستی و همچنین مبارزه با آثار بی کیفیت صنایع دستی در حوزه عرضه صنایع دستی استان در راستای افزایش کیفیت فراوری و عرضه صنایع دستی در اصفهان به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز فراوری و عرضه صنایع دستی کشور هستیم.

او همچنین اضافه نمود: با جدیت تمام به دنبال نظارت هر چه بیشتر بر تهیه مواد اولیه، فراوری و عرضه با کیفیت صنایع دستی در اصفهان هستیم، لذا در این زمینه می بایست همگرایی بیشتری میان دولت و فعالان صنایع دستی ایجاد گردد.

تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق کالا در حوزه صنایع دستی اصفهان

در زمینه چگونگی مبارزه با قاچاق کالا و کالاهای بی کیفیت در حوزه صنایع دستی، جعفر جعفر صالحی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز با ایراد سخنانی در این نشست گفت: با توجه به لزوم نظارت هر چه بیشتر بر فرآیند فراوری در صنایع دستی در راستای ارائه خدمات بهتر به مشتری و گردشگران، دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا با حضور نمایندگان: معاونت صنایع دستی، یگان حفاظت اداره کل، اتحادیه صنایع دستی و بازرسی اصناف استان ایجاد شد.

او تاکید نمود: از جمله وظایف این کمیته کشف کالا، تشکیل پرونده و جمع آوری کالاهای بی کیفیت در حوزه عرضه صنایع دستی در پهنه استان اصفهان است.

جعفر صالحی به سایر وظایف این کمیته اشاره نمود و گفت: از دیگر وظایف این کمیته همکاری و نظارت به منظور تهیه مواد اولیه در حوزه کلیه فلزات گرانبها برای هنرمندان و فراوریکنندگان صنایع دستی است.

نشست کمیته توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان امروز با حضور فریدون الله کمک، مدیرکل این اداره، جعفر جعفر صالحی، معاون صنایع دستی، عبدالرضا عرب بافرانی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، جواد محمدی، رئیس بازرسی اصناف اصفهان و با حضور تنی چند از کارشناسان ارشد صنایع دستی، فعالان صنایع دستی و اتحادیه صنایع دستی اصفهان برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 725

به "هم گرایی دولت و فعالان اصفهان برای نظارت بر فراوری و عرضه باکیفیت صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم گرایی دولت و فعالان اصفهان برای نظارت بر فراوری و عرضه باکیفیت صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید