نصب دومین سکوی 1000 تنی میدان نفتی هندیجان

به گزارش گردشیا، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، از نصب موفقیت آمیز دومین سکوی سرچاهی 1000 تنی میدان هندیجان در آب های خلیج فارس اطلاع داد.

نصب دومین سکوی 1000 تنی میدان نفتی هندیجان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، آقای علیرضا سلمان زاده گفت: سکوی شماره 7 میدان هندیجان، شامگاه دوشنبه 7 مهر با پیروزیت در محل مورد نظر نصب شد.

وی با بیان اینکه عملیات نصب این سکو به دلیل عمق کم آب از حساسیت و پیچیدگی به مراتب بالاتری از نظر لنگراندازی، ایستادن شناور و ... نسبت به سکوی شماره 8 برخوردار بود، اضافه نمود: بیشترین عمق در جریان مَد آب به 4.4 متر و کمترین عمق آن به 3 متر می رسید و به همین دلیل این سکو برای نصب، 90 درجه چرخانده شد.

سلمان زاده افزود: در اجرای این عملیات نیرو های تیم پیمانکار و کارفرما پای کار بودند و با دقت و ظرافت مثال زدنی پس از 6 ساعت و نیم کار طاقت فرسا پیروز به نصب این سکو بر روی جاکت های مربوطه و 10 چاه میدان هندیجان شدند.

وی گفت: این پروژه به طور کامل توسط کارشناسان و متخصصان توانمند داخلی و پیمانکاران حوزه فراساحل کشور به انجام رسیده است و با بهره برداری از این دو سکو ظرفیت فراوری در میدان هندیجان 20 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

مدیرعامل نفت فلات قاره اضافه نمود: عملیات نصب این سکو با رعایت همه نکات ایمنی و استاندارد های رایج بین المللی در بخش فراساحل صورت گرفته و پیمانکاران مربوطه نیز با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و ایمنی نسبت به انجام آن اقدام نموده اند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام اینکه سکوی شماره 8 میدان هندیجان نیز هفته گذشته در موقعیت مورد نظر نصب شده است، گفت: با نصب این سکو ها در آینده، فرازآوری چاه ها برای فراوری مصنوعی با تزریق آب، گازرانی یا پمپی کردن چاه ها اجرایی شده و با توجه به اینکه در این سکو ها برق و امکانات ایمنی لازم وجود دارد، با استفاده از روش های ثانویه، میزان فراوری نفت نیز افزایش می یابد.

لازم به ذکر است، این میادین از معدود میادینی هستند که عملیات شیرین سازی نفت خام در بدو فراوری و در سکوی فراوری میدان بهرگانسر انجام می گردد. با نصب این سکوها، دسترسی به چاه ها بیشتر می گردد و با توجه به وجود تاسیسات سرچاهی نصب شده از جمله پنل کنترل و ایمنی سرچاهی، سیستم های اعلام حریق، سیستم های کنترل چاه ها و سیستم های برق و ابزاردقیق از سطح کیفی و ایمنی بالاتری برخوردار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1285

به "نصب دومین سکوی 1000 تنی میدان نفتی هندیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب دومین سکوی 1000 تنی میدان نفتی هندیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید