نخست وزیر آینده مالزی از زندان آزاد شد

به گزارش گردشیا، یکی از مخالفان سرسخت نخست وزیر سابق این کشور پس از سه سال از زندان آزاد شد.

نخست وزیر آینده مالزی از زندان آزاد شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، انور ابراهیم، رهبر اصلاح طلب مالزیایی رسما مشمول عفو شد و امروز (چهارشنبه) پس از سه سال زندان آزاد شد. ماهاتیر محمد، پس از پیروزی بزرگ در انتخابات هفته گذشته به وعده خود مبنی بر آزادی ماهاتیر محمد عمل کرد.

ماهاتیر 92 ساله وعده داده که پس از اطمینان از قدرت در مجلس جای خود را به انور ابراهیم خواهد داد. پادشاه مالزی پیش از این با عفو انور ابراهیم موافقت نموده بود.

انور ابراهیم 70 ساله پس از ترک بیمارستانی که چندین ماه گذشته را برای درمان در آن حضور داشت، حاضر به اظهار نظر دراین باره نشد.

وی سپس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که پیش از قبول مسئولیت دولتی میخواهد در چندین سخنرانی خارجی شرکت کند.

انور که زمانی مهمترین منتقد دولت مالزی به شمار می رفت تحت حکومت نجیب رزاق، نخست وزیر سابق این کشور به دلیل آنچه خود کوشش برای سرانجام فعالیت سیاسی نامیده بود، به زندان افتاده بود.

روز گذشته ماهاتیر محمد گفت که برای یک تا دو سال در قدرت حضور داشته و پس از آن سمت خود را به انور تحویل خواهد داد. انور ابراهیم نیز با این چارچوب زمانی موافقت کرد و گفت به ماهاتیر محمد باید زمان کافی داده گردد تا به اهداف کوتاه مدت خود دست یابد. مهمترین هدف دولت جدید به راه انداختن پرونده شکایت علیه نجیب رزاق به اتهام دریافت صدها میلیون دلار از صندوق سرمایه گذاری های دولتی مالزی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 613

به "نخست وزیر آینده مالزی از زندان آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر آینده مالزی از زندان آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید