ناگفته هایی از حادثه نوامبر 1979 در مسجدالحرام و افشای دروغ پردازی سعودی ها

به گزارش گردشیا، برنامه ماخفی اعظم شبکه الجزیره طی مصاحبه ای با دو عنصر فرانسوی که طراح و اجراکننده عملیات نوامبر سال 1979 در مکه مکرمه بودند٬ دروغ های جدید و رسواکننده ای از آل سعود درباره این عملیات را افشا کرد.

ناگفته هایی از حادثه نوامبر 1979 در مسجدالحرام و افشای دروغ پردازی سعودی ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره برنامه ماخفی اعظم در تاریخ 2 فوریه 2020 جزئیات دقیقی از عملیات خونین حکومت سعودی برای شکستن آنچه محاصره کعبه در تاریخ 20 نوامبر 1979 خوانده شده٬ افشا نموده است. این برنامه به مستنداتی دست پیدا نموده که نشان می دهد بر خلاف داستانی که عربستان درباره این اتفاق منتشر و اعلام نمود که ارتش سعودی به تنهایی مسئول اجرای این عملیات بود٬ کشورهای خارجی در این مسئله نقش داشتند.

برنامه ماخفی اعظم طی یک مصاحبه حضوری با با پل باریل رهبر گروه مزدوران فرانسه و کریستین لامبرت یکی از تک تیراندازهای فرانسوی که در عملیات ارتش عربستان ضد گروه جهیمان بن محمد بن سیف العتیبی (جهیمان یک اسلام گرای تندروی عربستانی بود که در 20 نوامبر 1979 برابر با 29 آبان 1358 به همراه حدود 500 نفر از یارانش با ادعای ظهور به مسجدالحرام در مکه حمله و آن را به مدت 15 روز اشغال کردند. وی پس از دستگیری اعدام شد.) مشارکت داشتند٬ جزئیات جدیدی از این عملیات را فاش کرد. طبق اطلاعات پل باریل٬ در این عملیات حدود 5 هزار نفر کشته شدند٬ نه سیصد نفری که عربستان اعلام نموده بود!

ریاض برای اولین بار در نوامبر 2019 تصویری از عملیات آزادسازی کعبه منتشر کرد؛ اما داستانی که در رابطه با این عملیات ارائه داد٬ وجود هرنوع یاری خارجی در تحقق این امر را انکار می کرد.

اما این برنامه شبکه الجزیره به سند موثقی از وزارت دفاع فرانسه تحت عنوان ماموریت مکه دست یافته که در آن٬ عربستان از یاری های فرانسه در آزادسازی کعبه تشکر نموده است.

باریل در پاسخ به این سوال که چرا عربستان به دنبال انکار مشارکت یک کشور خارجی در این عملیات است گفت که این امر موجب نگرانی آل سعود می گردد و حدود 40 سال است که آن را مخفی می نمایند.

داستان عملیات کعبه به این صورت است که سپیده دم 20 نوامبر 1979 نیروهای مسلح گروه جهیمان العتیبی به کعبه حمله نموده و همه پنجره ها و درهای آن را بستند. جهیمان آغاز به صحبت با حاجیانی که تعداد آنها به 50 هزار نفر می رسید و درحال آماده شدن برای اقامه نماز صبح بودند٬ کرد. وی طی این سخنان خود از مسلمانان خواست تا رژیم آل سعود را که از آموزه ها و اصول دین اسلام منحرف شده اند سرنگون نموده و با محمد عبدالله القحطانی داماد او (شوهر خواهرش) که به ادعای جهیمان همان مهدی موعود است بیعت نمایند.

در آن موقع پادشاه عربستان به نگهبانان دستور داد تا کعبه را محاصره نموده و افراد وابسته به جهیمان العتیبی را قبل از این که خبر این اتفاق به بیرون درز کند بکشند.

اما به نظر می رسد که ارتش سعودی در این ماموریت پیروز نشد؛ زیرا طبق سند موثقی که برنامه ماخفی اعظم از سفارت آمریکا در عربستان به دست آورد٬ وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود که عربستان از دو خلبان آمریکایی برای پرواز در بالای کعبه یاری خواسته بود و این خلبان ها به سفارتخانه ایالات متحده خبر دادند که آسیب زیادی به کعبه وارد شده است.

با گذشت زمان٬ این خبر به بیرون درز کرد و موجب نگرانی دنیا اسلام شد؛ در این شرایط عربستان مجبور بود برای آزادسازی کعبه اقدام کند؛ اما از پس آن برنیامد.

آنچه که منجر به نگرانی بیشتر مقامات سعودی می شد٬ ایجاد هرج و مرج در سایر شهرها بود و همچنین آل سعود نمی توانست فتوای جنگ در حریم کعبه و کشتن افراد مسلح را صادر کند و همین امر موجب شد تا گروه جهیمان خسارت زیادی به ارتش سعودی وارد کند.

پس از آن رژیم سعودی از فرانسه درخواست یاری کرد و وزیر کشور عربستان در آن موقع با پل باریل که فرمانده یگان های ویژه بود ملاقات و مهارت های او را تحسین کرد. وزیر کشور سعودی شخصا از باریل و دو نفر از همراهان او که یکی از آنها کریستیان لامبرت بود درخواست یاری کرد.

باریل در برنامه ماخفی اعظم گفت که زمانی که مسئولان سعودی با وی ملاقات کردند٬ بسیار نگران بودند و هیچ اطلاعاتی از گروه های مسلح در کعبه نداشتند٬ حتی تعداد آنها را هم نمی دانستند.

پس از آن پل باریل و همراهانش آغاز به آموزش ارتش سعودی که حتی طرز استفاده از ماسک های گاز را هم بلد نبودند٬ کردند.

باریل پس از ارزیابی حجم این مشکل٬ از کشورش خواست تا 2 هزار بمب گازی برای آنها بفرستد که وزن آنها به 7 تن می رسید و بلافاصله فرد مورد هدف واقع شده را کور می کرد. مقامات فرانسه در ابتدا این درخواست را رد نموده و طبق سندی که برای او فرستادند و برنامه ما خفی اعظم نیز به آن دست پیدا نموده٬ این درخواست را یک دیوانگی توصیفی کردند.

پس از آن رئیس جمهور فرانسه در آن موقع از پل باریل سوال کرد که از نطر او میزان پیروزیت این عملیات با این روش چقدر است که باریل پاسخ داد 85 درصد و به همین علت رئیس جمهور فرانسه دستور داد تا این بمب ها را تهیه نمایند. باریل می گوید که سعودی ها 10 برابر این میزان را درخواست دادند؛ چرا که می خواستند به هر قیمتی شده رژیم خود را نجات دهند.

حدود چند هفته بعد از اشغال کعبه توسط جهیمان و گروهش٬ باریل به همراه دو نیروی خود تک تیراندازان این گروه را که در پشت بام های اطراف کعبه مستقر شده بودند٬ مورد هدف قرار داده و آنها را مجبور کردند به اتاق های زیرین بروند. در نهایت در تاریخ 4 دسامبر 1979 بایرل و همراهانش این بمب ها را به وسیله تونل هایی که زیر این اتاق ها حفر شده بود پرتاب نموده و این افراد مسلح را کشتند.

اما پاداشی که به وسیله این عملیات نصیب فرانسه شد٬ انعقاد معاملات بزرگ تسلیحاتی میان فرانسه و عربستان به عنوان حق السکوت فرانسه درباره این اتفاق بود. کریستین لامبرت در برنامه ماخفی اعظم از پاسخ به این سوال که آیا آنها وارد کعبه شدند خودداری کرد؛ اما باریل جواب داد که آنها در همه مناطق کعبه گشتند و هیچ یک از سعودی ها درباره دین آنها سوال نکردند(باتوجه به ممنوع بودن ورود غیر مسلمانان به شهرهای مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره)؛ درحالی که درباره سلاح هایشان با دقت می پرسیدند!

باریل هرچند که توانست در این عملیات پیروز گردد؛ اما نتوانست درد و عذاب خود را پنهان کند٬ چرا که این عملیات طبق گفته وی موجب قتل عام 5 هزار نفر و از جمله حداقل 3 هزار زائر شد!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 882

به "ناگفته هایی از حادثه نوامبر 1979 در مسجدالحرام و افشای دروغ پردازی سعودی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته هایی از حادثه نوامبر 1979 در مسجدالحرام و افشای دروغ پردازی سعودی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید