مواد گندزدای غیر مجاز به هیچ وجه وارد بیمارستان ها نمی گردد

به گزارش گردشیا، مسئول بهداشت محیط بیمارستان های استان اصفهان گفت:مواد گندزدای غیر مجاز به هیچ وجه وارد بیمارستان ها نمی گردد و یک تیم متشکل از بهداشت محیط برای نظارت بهداشت سطوح و محیط و یک تیم کنترل عفونت برای نظارت تجهیزات و ابزار بیمارستانی حضور دارند.

مواد گندزدای غیر مجاز به هیچ وجه وارد بیمارستان ها نمی گردد

به گزارش از ،احمد شماعی مسئول بهداشت محیط بیمارستان های استان اصفهان با اشاره به استمرار ضدعفونی بیمارستان ها در شرایط فعلی، گفت: طبق ابلاغ پروتکل های وزارت بهداشت در خصوص کرونا، به تمامی بیمارستان ها ابلاغ شده که گندزدایی و ضدعفونی سطوح محیطی و ابزار و تجهیزات بیمارستانی با مواد ضدعفونی مناسب و مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به طور مستمر و صحیح انجام گردد.

او اضافه نمود: نوع ماده گندزدا و رقت و غلظت لازم آن ها نیز طبق پروتکل های وزارت بهداشت در بیمارستان ها برای جلوگیری از سرایت ویروس لحاظ می گردد.

مسئول بهداشت محیط بیمارستان های استان اصفهان با بیان اینکه نوع مواد گندزدا در مکان های مختلف، متفاوت است، گفت: نوع و زمان استفاده از مواد ضدعفونی متفاوت است و روزانه ضدعفونی سطوح محیطی در بیمارستان ها توسط نیرو های خدماتی انجام می گردد.

او توضیح داد: در ایامی که مراجعان بیماران کرونایی یا مشکوک به کرونا در استان بسیار زیاد بود به غیر از کادر خدماتی بیمارستان، نیرو های جهادی هم وارد عمل شده بودند و به طور مرتب ضدعفونی صورت می گرفت.

شماعی ادامه داد: در هر بیمارستان یک کارشناس بهداشت محیط برای نظارت بر روی رعایت نکات بهداشتی به صورت مستمر حضور دارد، با این حال تیم های نظارتی از شبکه بهداشت و درمان تحت پوشش و معاونت بهداشت، کار نظارت در بیمارستان ها را انجام می دهند.

او با اشاره به توجیه شدن نیرو های خدماتی بیمارستان ها برای نحوه ضدعفونی، نوع و میزان مصرف ماده، گفت: با توجه به پذیرش بیماران مختلف در بیمارستان ها نحوه و میزان مواد ضدعفونی به نیرو های خدماتی آموزش داده شده تا مسئله ای برای بیماران پیش نیاید.

مسئول بهداشت محیط بیمارستان های استان اصفهان اعلام نمود: مواد گندزدای غیر مجاز به هیچ وجه وارد بیمارستان ها نمی گردد و یک تیم متشکل از بهداشت محیط برای نظارت بهداشت سطوح و محیط و یک تیم کنترل عفونت برای نظارت تجهیزات و ابزار بیمارستانی حضور دارند.

او اضافه نمود: ضدعفونی هر بیمارستانی با بیمارستان دیگر متفاوت است، بیمارستان هایی که بیمار خاص دارند و به مواد گندزدا حساسیت دارند طبق پروتکل رقت ماده گندزدا برای این بخش لحاظ می گردد تا بوی مواد ضدعفونی برای بیماران مسئله ای ایجاد نکند.

شماعی با بیان اینکه پایه مواد گندزدا در مکان ها، مختلف است، گفت: مواد گندزدای مختلف از جمله مواد بر پایه کلر، الکل، پر اکسید هیدروژن، ترکیبات آمونیوم کواترنر و ترکیبات فنلی برای مقابله با کرونا ویروس در بیمارستان ها کاربرد دارد که هر بیمارستان متناسب با شرایط و احتیاج خود می تواند از این مواد استفاده کند.

منبع:تسنیم

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1122

به "مواد گندزدای غیر مجاز به هیچ وجه وارد بیمارستان ها نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد گندزدای غیر مجاز به هیچ وجه وارد بیمارستان ها نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید