منصوریان: سال 2019 را با یک قهرمانی در چین به انتها رساندم، درست نیست ما از مسابقات آسیایی حذف نمایند

به گزارش گردشیا، ووشو کار لژیونر کشورمان گفت: تیم فیتس وان به من فرصت داد که در فینال لیگ چین شرکت کنم و سال 2019 با قهرمانی به سرانجام برسانم.

منصوریان: سال 2019 را با یک قهرمانی در چین به انتها رساندم، درست نیست ما از مسابقات آسیایی حذف نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

الهه منصوریان ووشوکار لژیونر کشورمان در گفت وگو با ،درباره قهرمانی اش به همراه تیم فیتس وان در لیگ حرفه ای ساندا چین اظهار کرد: تیم ما میزبان مسابقات ساندا وان چین بود که در این مسابقات توانستیم قهرمان شویم. خوشبختانه توانستم پیروزی برای تیم خود به ارمغان آوردم. در راند اول با ضربه ای که از حریف چینی خود خوردم یک مقدار ناک دان شدم و داوری هم به نفعم نگرفت و این راند را از دست دادم. من به علت ضربه ناگهانی که خوردم یک مقدار گیج بودم، اما در راند دوم و سوم توانستم پیروز شوم و سومین پیروزی تیم خود را بدست آوردم. در مجموع توانستیم با نتیجه 5 بر یک حریف خود را شکست بدهیم و قهرمان لیگ چین شدیم.

منصوریان ادامه داد: خیلی شاد هستم که این اتفاق رخ داد و برای کسب این قهرمانی خیلی زحمت کشیدم. به هر حال بعد از مسابقات قهرمانی جهان 2 هفته یک بار در لیگ چین مسابقه بوده است، اما متاسفانه من نتوانستم وزن خود را کنترل کنم و وزن 65 کیلوگرم در مسابقات جهانی را به وزن پایین تر کاهش بدهم. مسابقه ندادن در این مدت باعث شد که شرایط جسمانی خوبی نداشته باشم و بعد از گذشت 2 ماه با شرایط و جو مسابقه آشنا نبودم. ورزشکار باید پشت سرهم مسابقه بدهد تا شرایط بدنی اش آماده باشد، اما این موضوع برای من سخت تمام شد.

بانوی ووشو کار کشورمان بیان نمود: به هر حال شاد هستم که تیم فیتس وان به من این فرصت داد که در فینال لیگ چین شرکت کنم و سال 2019 را با یک قهرمانی در چین به خاتمه رساندم. امیدوارم خواهرم سهیلا در مسابقات ساندا وان که زیر نظر فدراسیون ووشو چین برگزار می گردد به عنوان نماینده تیم ملی ایران پیروز گردد. سهیلا 3 روز دیگر مسابقه دارد و من از فوجیه به شانگ های چین برمی گردم تا در کنار خواهرم باشم. این مسابقه از همه مسابقاتی که تاکنون داشتیم خیلی مهمتر است، چون سهیلا با لین لی قهرمان جهان در سال های 2011 و 2105 بازی می نماید. امیدوارم سهیلا بتواند برابر حریف قدرتمند چینی خود پیروز گردد، چون در سال 2015 من از تیم ملی به علت اینکه لین لی حریفم در وزن 56 بود حذف شدم. اگر سهیلا بتواند این حریف چینی را شکست بدهد این موضوع نشان دهنده این است که ما می توانیم قهرمانان جهان چین را شکست بدهیم و این فرصت را در تیم ملی ایران باید به ما بدهند.

منصوریان درباره انتخاب علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو به عنوان سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان بیان نمود: به نظرم علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو می تواند در سمت جدیدش پیروز گردد، اما ناراحت هم هستم، چون این امکان وجود دارد که علی نژاد از ووشو برود. امیدوارم یک مدیرپیروز تر از علی نژاد در فدراسیون ووشو حضور یابد و بتواند اتفاقات خوب ووشو و پیروزیت های ما در چین را تکرار کند.

او درباره برنامه و هدف بعدی اش در ووشو گفت: به طور حتم هدف اصلی من تیم ملی است و تا زمانی که بتونم در خدمت تیم ملی هستم.

بانوی ووشو کشورمان درباره اینکه فدراسیون ووشو قصد ندارد قهرمانان جهان را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کند، گفت: به نظرم فدراسیون ووشو بهتر است تفکر مبنی بر حذف ورزشکاران مسابقات جهانی را تغییر بدهد، چون بازیکن حق دارد تا زمانی که توان دارد برای پوشیدن پیراهن تیم ملی کوشش کند. به هر حال هدفم از حضور در لیگ چین جهت آمادگی در تیم ملی است. من به مدت یک سال دیگر با باشگاه fist one تیم شانگ های قرارداد دارم و دلیل این قرارداد به لحاظ اقتصادی نیست. درست است که برایم شرایط اقتصادی فوق العاده ای دارد، اما هدفم فقط آماده شدن باری تیم ملی است که با این برنامه ریزی من را دلسرد نموده اند.

او ادامه داد: من قبل از بستن قرارداد با تیم چینی عنوان کردم باید به اردوی تیم ملی برای مسابقه آسیایی برگردم و به همین دلیل از قراردادم مبلغی کم شد. به هر حال قراردادم با تیم چینی به صورتی بستم تا به افتخاراتم اضافه گردد، چون هدف اصلی من تیم ملی است. البته ممکن بود مسئولان باشگاه چینی قرارداد با من امضا ننمایند چرا که مخالف حضورم در ایران بودند، اما با اصرار من این اتفاق رقم خورد و استقبال خوبی از ما در ایران نشد. مبلغ جوایز قهرمانی آسیا خیلی کم است، اما با این وجود من حاضر شدم چند میلیون از قراردادم را کم کنم تا به ایران برگردم.

منصوریان بیان نمود: از آن جایی که عمر قهرمانی کوتاه است امیدوارم مسئولان فدراسیون ووشو تصمیم برای اعزام نکردن قهرمانان جهان به مسابقات آسیایی را تغییر بدهند و اجازه بدهند که ما در رقابت های آسیایی شرکت کنیم. من قراردادم را با تیم فیتس وان شانگ های چین قطعی کردم و قرار است برای مسابقات آسیایی به ایران بیایم. البته غیبتم در تیم ملی باعث می گردد از حضور در مسابقات برون مرزی و رقابت با حریفان خود دور شوم. من تمرین و کوشش زیادی در چین می کنم تا برای تیم ملی مفید باشم و هر چقدر جام قهرمانی برای تیم شانگ های چین بگیرم ارزش این همه قهرمانی کمتر از کسب یک مدال برای تیم ملی ووشو و اهتزاز پرچم کشورمان در مسابقات است. به هر حال امیدوارم مسئولان ووشو این موضوع هم در نظر بگیرند که ما ورزشکاران تا زمانی توان داریم می توانیم بهترین مبارزه را برای تیم ملی انجام بدهیم و لباس مقدس تیم ملی را بپوشیم.

ملی پوش ووشو کشورمان درباره اینکه فدراسیون ووشو میخواهد نفرات جوانی را به مسابقات آسیایی اعزام کند، گفت: به هر حال 5 وزن به جای 3 وزن در مسابقات آسیایی حضور می یابند و به جزء من و خواهرم شهربانو 3 وزن دیگر را می توانند از بین ورزشکارانی که در مسابقات حضور نداشتند برای آسیا انتخاب نمایند و این فرصت به آن ها بدهند. به طور مثال حسن یزدانی قهرمان پرافتخار کشتی ایران را از تیم ملی حذف نموده و بگویند که نفر جدیدی را انتخاب می کنیم. من سن و سال زیادی ندارم و به تازگی وارد 28 سالگی شدم و فدراسیون جهانی ووشو هم تصویب نموده که ورزشکاران این رشته ورزشی تا 40 سالگی می توانند مسابقه بدهند. مبارزات ما سخت و جنگیدن با رقباست و هر لحظه ممکن است آسیب ببینم و از ورزش قهرمانی خداحافظی کنم. به هر حال درست نیست که خواهران منصوریان و نفراتی که به مسابقات جهانی رفتند را حذف نمایند و نفرات جدیدی را اضافه نمایند. به نظرم فدراسیون ووشو می تواند نفرات جدید را به تورنمنت های دیگر اعزام کند.

او ادامه داد: متاسفانه ما فقط در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت می کنیم و سالی یک بار مسابقه می دهیم. در هیچ جای جهان ورزشکاران سالی یک بار مسابقه نمی دهند و آن ها در تورنمنت های مختلف شرکت می نمایند. البته با توجه به شرایط اقتصادی، ورزشکاران در مسابقات مهم شرکت می نمایند و در این رقابت ها باید بهترین نفرات اعزام شوند. اگر ورزشکاری فکر می نماید که می تواند بهتر از الهه منصوریان باشد بهتر است با من مسابقه بدهد. به هر حال گذراندن روز های خوب در کنار خانواده را از خود دریغ کردم که در لیگ حرفه ای چین شرکت کنم و در مسابقه انتخابی تیم ملی حضور یابم. همچنین کسی نمی تواند به من بگوید که چرا همواره نفر فیکس تیم ملی هستم، چون ما 3 مسابقه انتخابی با بهترین های ووشو برگزار می کنیم تا پیراهن تیم ملی را بپوشیم. اگر کسی فکر می نماید که من جای او را در تیم ملی گرفتم و جوانگرایی در ووشو صورت نمی گیرد بیاد مرا شکست بدهد.

منصوریان اضافه نمود: ما در ووشو مسابقات مختلفی داریم و ورزشکاران می توانند در این مسابقات شرکت نمایند. به هر حال این اتفاق در سال 2017 در یونیور سیاد برایم رخ داد و نفر ذخیره مرا به این مسابقات اعزام کردند و آن ورزشکار مدال نقره گرفت. اگر من در یونیور سیاد شرکت می کردم در نهایت می توانستم مدال طلا را بگیرم. ورزشکار کره ای که آرزو سلیمی ووشوکار کشورمان را در مسابقات دانشجویان جهان شکست داده بود در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه مدال برنز گرفت و من در این مسابقات قهرمان شدم. تا زمانی که توان و جان در بدن دارم باید برای پرچم کشورمان مبارزه کنم در غیر این صورت باید نفر ذخیره ام در مسابقات شرکت کند. به نظرم تمرین کردن در کنار قهرمان جهان بزرگترین تجربه برای ورزشکاران جوان است.

ملی پوش ووشو کشورمان گفت:به هر حال ما تابع قوانین و مقررات فدراسیون ووشو هستیم و امیدوارم تصمیم درستی برای تیم ملی بگیرند و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 686

به "منصوریان: سال 2019 را با یک قهرمانی در چین به انتها رساندم، درست نیست ما از مسابقات آسیایی حذف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوریان: سال 2019 را با یک قهرمانی در چین به انتها رساندم، درست نیست ما از مسابقات آسیایی حذف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید