فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار خواهان اقدام فوری شد

به گزارش گردشیا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار از شورای امنیت خواست تا اقدامی فوری علیه خونتای این کشور انجام دهد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار خواهان اقدام فوری شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست از سوی کریستین شرانر، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار پس از آن مطرح شد که معترضان علیه کودتای نظامی در میانمار و براندازی دولت مدنی در این کشور توسط نیروهای امنیتی میانماری کشته شدند.

این کشور جنوب شرق آسیا از اول فوریه امسال میلادی و براندازی دولت آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و دستگیری وی به همراه چند تن دیگر از مقام های ارشد و سیاستمداران، در آشوب و ناآرامی به سر می برد.

بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از 50 معترض به خونتای میانمار کشته شده اند. معترضان خواهان آزادی سوچی هستند اما ارتش میانمار این مساله را رد می نماید.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در نشست غیر علنی شورای امنیت که روز آدینه برگزار گردید، گفت: چند نفر دیگر باید در میانمار کشته شوند تا ما اقدامی علیه خونتا انجام دهیم؟ این مساله مهم است که شورای امنیت اقدامی فوری، قاطع و منجسم در قبال نیروهای امنیتی میانماری انجام دهد و در کنار مردم این کشور قرار گیرد.

ارتش میانمار می گوید، در جلوگیری از اعتراضات خویشتندار بوده و در عین حال، گفته است که به آنها اجازه نمی دهد ثبات کشور را تهدید نمایند.

امروز (شنبه) نیز معترضان در مرکز شهر یانگون شعار دموکراسی، مساله ماست و انقلاب باید پیروز گردد سر می دادند.

کشته شدن معترضان در میانمار به دست نیروهای امنیت این کشور خشم جهانیان را تحریک نموده است.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در توئیتی نوشت: استفاده از خشونت علیه معترضان در میانمار باید متوقف گردد.

وی همچنین خواهان آزادی سوچی و سایر بازداشتی ها و برقراری دموکراسی در میانمار شد.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل نیز گفت: تمامی طرف های درگیر در میانمار باید خویشتندار و آرام باشند. ما نمی خواهیم شاهد بی ثباتی و ناآرامی در میانمار باشیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1688

به "فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار خواهان اقدام فوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار خواهان اقدام فوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید