عراق، کشف سلاح های آمریکایی در مقرهای داعش در کرکوک، شروع عملیات حشد و ارتش در الانبار

به گزارش گردشیا، یک فرمانده الحشد الشعبی عراق از کشف سلاح های آمریکایی در مقرهای گروه تروریستی داعش در استان کرکوک در شمال این کشور اطلاع داد.

عراق، کشف سلاح های آمریکایی در مقرهای داعش در کرکوک، شروع عملیات حشد و ارتش در الانبار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی الحسینی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق به سایت المعلومه گفت: ارتش آمریکا همچنان به حمایت از تروریست ها در عراق به وسیله مجهز کردن آنها به انواع مهمات و اسلحه ادامه می دهد.

وی اضافه نمود: نیروهای الحشد الشعبی در جریان تعقیب هسته های تروریستی داعش در تپه ها و دره های عمیق جنوب و غرب استان کرکوک به مقادیر زیادی گلوله های خمپاره جدید در مقرهای داعش دست یافتند.

الحسینی گفت: تروریست های داعش از این ادوات نظامی و تجهیزات برای گلوله باران مناطق امن استفاده می کردند.

وی توضیح داد: رسیدن این ادوات و خمپاره های جدید به دست داعش گواه دیگری از رابطه آمریکا با هسته های تروریستی و حمایت از آنها برای برهم زدن ثبات امنیتی عراق است.

یک مسئول محور شمال در الحشد الشعبی عراق دیروز از کشته شدن 12 نفر از عناصر داعش از جمله یک سرکرده این گروه در طول 72 ساعت در مناطق مختلف استان کرکوک خبر داده بود.

کشف یک انبار بمب و مهمات در موصل

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق بیان کرد که واحد اطلاعات نظامی یک انبار حاوی بمب و مواد منفجره را در منطقه مخمور در شهر موصل در شمال این کشور کشف کردند.

این ستاد در بیانیه خود آورده است: نیروهای شبعه اطلاعات نظامی لشکر 14 با همکاری تیپ 50 توانستند یک انبار حاوی بمب های دست ساز را در روستای لکجه از نواحی القراح وابسته به منطقه مخمور در موصل کشف نمایند.

عملیات الحشد الشعبی در استان صلاح الدین

نیروهای الحشد الشعبی عملیاتی را برای تعقیب هسته های تروریستی داعش در استان صلاح الدین شروع کردند.

نیروهای تیپ سوم الحشد الشعبی با همکاری نیروهای امنیتی عملیات تعقیب و بازرسی را از مناطق السحل، المخازن، خلف تا منطقه الصینیه به اجرا در آوردند.

در این عملیات، مقادیری بمب و ادوات نظامی برجای مانده مصادره و امنیت این مناطق به طور کامل تامین شد.

شروع عملیات الحشد الشعبی و ارتش عراق در الانبار

در همین حال، هیئت الحشد الشعبی در بیانیه ای بیان کرد: یک یگان مشترک از تیپ 27 ویژه ماموریت های خاص و ارتش عراق بامداد امروز پنجشنبه عملیاتی را در صحرای الانبار برای یافتن هسته های داعش و از بین بردن آنها شروع کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1090

به "عراق، کشف سلاح های آمریکایی در مقرهای داعش در کرکوک، شروع عملیات حشد و ارتش در الانبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، کشف سلاح های آمریکایی در مقرهای داعش در کرکوک، شروع عملیات حشد و ارتش در الانبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید