طرح خدمات مشاوره پژوهشی برگزیده دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم شد

به گزارش گردشیا، طرح خدمات مشاوره پژوهشی در زمینه پیشگیری از تهدیدات فضای تبادل اطلاعات توسط پژوهشگران دانشگاه به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور معرفی گردید.

طرح خدمات مشاوره پژوهشی برگزیده دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، طرح خدمات مشاوره پژوهشی در زمینه واکنش فوری به حوادث و پیشگیری از تهدیدات و آسیب پذیری های فضای تبادل اطلاعات توسط پژوهشگران دانشگاه تحصیلات تکمیلی و صنعتی و فناوری پیشرفته تهیه و به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور معرفی گردید.

در این پروژه ضمن رصد و شناسایی تهدیدات امنیتی مرتبط با فضای مجازی استان کرمان، راه حل های مناسب برای واکنش فوری به حوادث در راستای مأموریت های محوله مرکز ماهر پیش بینی شده است. همچنین، خدمات موردنیاز در سطح ملی شامل تهدیدشناسی، کشف آسیب پذیری ها و انجام رصد های امنیتی در سطح ملی، رصد شرایط امنیتی فضای مجازی استان، آموزش و ترویج امنیت در استان و سطح کشور، همکاری درزمینه تربیت 10 هزار نیروی متخصص امنیت در کشور و یاری به پاکسازی آلودگی های بدافزاری سامانه ها و زیرساخت های ارتباطی کشف آسیب پذیری های روز صفر ارائه می گردد.

تربیت 10 هزار نیروی متخصص در حوزه امنیت سایبری و ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر، برگزاری 7 دوره آموزشی برای مدیران و کارمندان سازمان ها در سطوح مختلف، انجام بیش از 240 آزمون نفوذ روی سامانه های استانی و ملی، کشف و گزارش بیش از 130 آسیب پذیری در سامانه های استانی و ملی، برگزاری دو رزمایش سایبری در سطح استان کرمان، فراوری بیش از 40 مستند امنیتی و فراوری دو ابزار امنیتی از دستاورد های ویژه این طرح برگزیده است.

گفتنی است، عقد قرارداد پژوهشی در سال 1398 به منظور توسعه و تکمیل فعالیت های اجرا شده در طرح اجرا شده از برنامه های آینده جهت توسعه طرح خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 951

به "طرح خدمات مشاوره پژوهشی برگزیده دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح خدمات مشاوره پژوهشی برگزیده دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید