شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده است

به گزارش گردشیا، استاندار تهران با اشاره به این که آمار مبتلایان به کرونا از هفت درصد به 4.9 دهم درصد در استان تهران رسیده است، گفت: شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده است.

شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر شنبه 2 فروردین در جمع خبرنگاران در مورد آخرین اقدامات ستاد مقابله با کرونا گفت: امروز جلسه ویدئو کنفرانسی با حضور ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه استانداران و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی و با حضور فرمانده ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران تشکیل شد و اماده بودیم که گزارشاتی را که در زمینه مقابله با کرونا در استان تهران انجام شده را ارائه کنیم.

محسنی بندپی اضافه نمود: با توجه به همه کوشش هایی که اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان تهران انجام دادند در مرحله اول کادر پزشکی و درمانی و اقدامات همه جانبه ای که در گسترش پیشگیرانه و غربالگری و درمانی انجام شده می توانیم این امیدواری را بدهیم که ما رشد مبتلایان را در استان تهران تقریباً شیب شتابان آن را متوقف نموده ایم و دیروز نسبت به روز گذشته اش رشد 4.9 دهم درصدی را داشتیم که از 7 و خرده ای درصد به این عدد رسیده است.

استاندار تهران بیان داشت: تعداد بهبود یافتگان هم از میانگین کشوری در استان تهران بیشتر است که در حال حاضر حدود سه هزار و 670 تخت در 29 بیمارستان دولتی و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح در حال درمان بیماران هستند و علاوه بر آن 400 تخت بیمارستان بقیه الله هم به این تخت ها اضافه می گردد و جمعاً 720 بیمار در مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی گفت: سامانه سیب 79 در صد جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده و کوشش نموده ایم که به وسیله پایگاه های مراقبت سلامت 2 هزار و 700 مراقب سلامت و سامانه 4030 جمعیت استان را برای دریافت آگاهی های آموزش و ثبت داده ها فعال کنیم که اقدام ارزشمندی است که در حال اجرا است.

محسنی بندپی با بیان این که 2 مشکل برای ثبت داده ها وجود دارد عنوان داشت: در حال حاضر خستگی نیروهای کادر درمانی مشکل بزرگی است که پیشنهاد تعیین ما این است که نیروهای 89 روزه و نیروهای بازنشسته استقبال نشده است و چون کار تخصصی و فنی است حتماً باید راه دیگری برگزیده گردد و باید مشوق های استخدامی برای این کار هماهنگ گردد.

استاندار تهران گفت: مشکل دوم نقدینگی دانشگاه ها است چراکه در کنار کمبود دارو و اقلام و تجهیزات سرمایه ای، درآمد آنها به وسیله خدماتی بود که هم اکنون تمام این خدمات متوقف شده اند و همه ظرفیت ها به درمان بیمارن کرونایی اختصاص داده شده اند که ضروری است توجه بیشتری نسبت به نقدینگی دانشگاه ها صورت بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1022

به "شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید