شمشیر داموکلوس، بالای سر زنان عربستان آویزان است، عکس

به گزارش گردشیا، سازمان عفوبین الملل در دوسالگی زندانی شدن زنان فعال سعودی پوستری منتشر نموده است.

شمشیر داموکلوس، بالای سر زنان عربستان آویزان است، عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل در تازه ترین گزارش خود به گذشت دوسال از حبس زنان عربستان پرداخته و نوشت: در روزها و هفته های گذشته، در راستای پویش سختگیری و سرکوب مقامات سعودی فعالان صلح طلب بیشتری نیز دستگیر شدند.

لاین معلوف، مدیر پژوهش سازمان عفو بین الملل جنوب آسیا می گوید دردناک است. دو سال است که این زنان دلیر پشت میله های زندان هستند، خصوصاً در این زمانی که زنان سعودی دارند از بعضی حقوق به دست آمده شان ابراز سرور می نمایند، حقوقی که این زنان برای آن ها بسیار جنگیده اند.

در زندان بسیاری از افراد درد و فشار روحی و جسمی بسیاری تحمل می نمایند - از جمله شکنجه، سواستفاده جنسی و حبس در زندان انفرادی. بسیاری از افراد دیگر هرچند آزاد شده اند اما همچنان در انتظار محاکمه ای هستند که برمبنای فعالیت صلح آمیز آن ها وضع شده است.

زمان آن فرا رسیده که رهبران عربستان سعودی دیگر از قوه قضایی به مثابة شمشیر داموکلوس که بالای سر فعالان آویزان است استفاده ننمایند. تا زمانی که زنان و دیگر فعالان صلح طلب همچنان به دلیل کارهایشان مورد هدف قرار بگیرند مبارزة اصلاحی عربستان سعودی باورپذیر نخواهد بود.

سازمان عفو بین الملل از عربستان سعودی درخواست نموده است که فوراً و به صورت غیرمشروط تمام زندانیان دفاع از اندیشه و حقوق بشر که تنها در ارتباط با ابراز صلح آمیز آزادی اندیشه شان، هم نشینی و گردهم آیی شان در بازداشت هستند را آزاد کند.

پیش زمینه:

در حال حاضر 13 فعال حقوق زنان در حال دادرسی برای پیگرد فعالیت حقوق بشری شان هستند. در میان این 13 نفر، 5 نفر همچنان در بازداشت هستند: لجین الهذلول، سمر بدوی، نسیمه الساده ، نوف عبدالعزیز و میاءالزهرانی.

در حالی که هشت فعال حقوق بشر دیگر به طور موقت آزاد شده اند، همگی آن ها در انتظار محاکمه شان هستند و برای بسیاری از آن ها این خطر وجود دارد که به سبب فعالیت های حقوق بشری شان به به جرایم سایبری محکوم شوند.

آن هشت نفر این افراد هستند: ایمان النفجان، عزیزه الیوسف، امل الحربی، دکتر رقیه المحارب، شادان العنزی، دکتر ابیر نامنکی، دکتر هاتون الفاسی و یک فعال گمنام.

حداقل ده فعال اجتماعی طیفی از تعدی هایی از حقوق بشر را در زندان تجربه کردند، تعدی هایی از جمله شکنجه، سوءاستفاده جنسی و دیگر برخوردهای ناصحیح. سه ماه نخست بازداشت آن ها، زنان بدون ارتباط با دیگران و بدون دسترسی به خانواده یا وکیلانشان نگاه داشته شدند. بسیاری از آن ها نیز برای مدت های طولانی در زندان های انفرادی نگاه داشته شده اند.

این سازمان همچنین در توئیت هایی به عربستان هشدار داد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1156

به "شمشیر داموکلوس، بالای سر زنان عربستان آویزان است، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمشیر داموکلوس، بالای سر زنان عربستان آویزان است، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید