سودان، ایجاد مرکز جاسوسی امارات در خارطوم

به گزارش گردشیا، رهبر جریان سلفی های سودان از ایجاد یک مرکز شنود مکالمات تلفنی توسط امارات در خارطوم اطلاع داد.

سودان، ایجاد مرکز جاسوسی امارات در خارطوم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه السودان الیوم، عبدالحی یوسف که رهبری جریان سلفی سودان را به عهده دارد، گفت: دولت امارات یک مرکز جاسوسی و شنود مکالمات تلفنی در خارطوم ایجاد نموده و دولت سودان هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و همچنان سکوت پیشه نموده است.

وی توضیح داد: امارات کشور خیرخواهی نیست و همه می دانند هنگامی که حکمرانان آن وارد هر شهری می شوند، آنجا را به فساد می کشانند و بزرگان آن را خوار و ذلیل می نمایند.

عبدالحی یوسف گفت: ابوظبی در امور داخلی یمن ، مصر، لیبی و تونس دخالت نموده به گونه ای که آنها با مراکز اسلامی به مبارزه برخاسته اند . امارات کشورهای اروپایی را تشویق نموده است تا با مسلمانان مبارزه نمایند.

دولت خارطوم با رهبر سلفی های سودان اختلاف دارد. عبدالحی یوسف به دلیل برگزاری مسابقه فوتبال زنان در سودان حکم تکفیر و قتل وزیر ورزش این کشور را صادر کرد. اندیشمندان سودانی در واکنش به صدور این حکم در رسانه ها و فضای مجازی این کشور نوشتند: اگر عبدالحی یوسف واقعا حافظ قوانین اسلام است چرا هنگامی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسابقه فوتبال زنان در این کشور را برگزار کرد، حکم تکفیر و قتل او را صادر نکرد؟

اکنون پرونده رهبر سلفی های سودان در دستگاه قضایی این کشور تحت رسیدگی واقع شده است . شاکی این پرونده وزیر ورزش سودان است.

عربستان کانون صدور اندیشه های سلفی در دنیا است و امارات نیز از این جریان حمایت می نماید.

سخنان اخیر عبدالحی یوسف علیه ابوظبی تعجب صاحبان نظران را برانگیخته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 862

به "سودان، ایجاد مرکز جاسوسی امارات در خارطوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، ایجاد مرکز جاسوسی امارات در خارطوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید