رویترز مدعی شد ایران علاقه مند به گفت وگو درباره نقشه راه برای احیای برجام است

به گزارش گردشیا، رویترز به نقل از مقامات غربی مدعی شد که ایران اکنون ممکن است بخواهد برای احیای برجام درباره یک نقشه راه گسترده تری وارد گفت وگو شود.

رویترز مدعی شد ایران علاقه مند به گفت وگو درباره نقشه راه برای احیای برجام است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سه مقام غربی به رویترز گفتند که دولت بایدن و ایران به طور غیر مستقیم از طریق طرف های اروپایی درباره این توافق- انگلیس ، فرانسه و آلمان - ارتباط برقرار کرده اند.

بنابر نوشته رویترز، این دیپلمات ها معتقدند که ایران اکنون می خواهد درباره طرح گسترده تری برای بازگشت به توافق مذاکره کند.

یکی از این مقامات آمریکایی که خواسته هویتش افشا نشود، مدعی شده است: از آنچه اکنون به صورت عمومی و یا از طرق دیگر می شنویم، به نظر می رسد، ایرانی ها به گفت وگو درباره گام های اولیه علاقه مند نباشند اما به یک نقشه راه برای بازگشت کامل به برجام علاقه نشان می دهند.

این مقام آمریکایی اضافه نمود: اگر این همان چیزی است که ایران می خواهد در مورد آن صحبت کند، ما خشنود می شویم درباره آن گفت وگو کنیم.

این گزارش رویترز در حالی است که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده اند تا زمانی که آمریکا تحریم ها را به صورت کامل رفع نکند ایران به تعهدات برجامی خود باز نخواهد گشت.

روز گذشته نمایندگی ایران در سازمان ملل با ارسال ایمیلی اعلام نمود، بازگشت آمریکا به توافق، نیازی به پیشنهاد خاص ندارد. این مساله تنها مستلزم یک تصمیم سیاسی از سوی آمریکا برای اجرای کامل و فوری تعهدات خود در چارچوب توافقنامه و قطعنامه سازمان ملل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1681

به "رویترز مدعی شد ایران علاقه مند به گفت وگو درباره نقشه راه برای احیای برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز مدعی شد ایران علاقه مند به گفت وگو درباره نقشه راه برای احیای برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید