رئیس جمهور ایتالیا شروع به کار پیش از موعد مجلس را نپذیرفت

به گزارش گردشیا، خبرنگاران : رئیس جمهور ایتالیا پس از نتایج نه چندان قاطع انتخابات مجلسی این کشور با انتشار بیانیه ای گفت که شروع به کار پیش از موعد مجلس ممکن نیست.

رئیس جمهور ایتالیا شروع به کار پیش از موعد مجلس را نپذیرفت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا امروز (سه شنبه) اظهار داشت که امکان شروع به کار مجلس این کشور در 15 مارس وجود ندارد و می بایست پیش از آن برای تشکیل دولت مشورت گردد.

پس از نتایج نه چندان قاطعانه انتخابات مجلسی ایتالیا در هفته گذشته که این کشور دچار بن بست سیاسی شد، حدس ها در مورد شروع به کار پیش از موعد مجلس به عنوان راهی برای خاتمه دادن به بن بست سیاسی موجود افزایش یافت.

رئیس جمهور ایتالیا در بیانیه ای اظهار داشت که امکان شروع به کار پیش از موعد مجلس وجود ندارد زیرا تائید رسمی نتایج انتخابات از سوی دادگاه های ایتالیا در زمان مقرر انجام نخواهد شد.

وی در این بیانیه اظهار داشت که مقامات سیاسی زمان کافی برای مشورت در مورد تشکیل دولت جدید را در اختیار خواهند داشت.

نتایج انتخابات اخیر ایتالیا از آن جهت قاطعانه نیست که هیچ یک از احزاب نتوانست در مجلس به اکثریت دست پیدا کند. به همین دلیل بعضی ائتلاف با احزاب دیگر را راهکار مناسبی برای خروج از این بن بست سیاسی معرفی کردند.

نتایج انتخابات ایتالیا مخالفت مردم با سیاست های ماریو مونتی، نخست وزیر سابق ایتالیا را اثبات کرد. به گفته تحلیل گران، متحدان اروپایی ایتالیا انتظار داشتند که انتخابات مجلسی در این کشور به تشکیل دولتی با ثبات منجر گردد، اتفاقی که روی نداد.

عدم پیروزی قاطع هیچ یک از احزاب ایتالیا در انتخابات مجلسی اخیر وضعیت این کشور به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپا را به چیزی شبیه به بن بست سیاسی تبدیل نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 414

به "رئیس جمهور ایتالیا شروع به کار پیش از موعد مجلس را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ایتالیا شروع به کار پیش از موعد مجلس را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید