رئیس جمهور آمریکا -بایدن- معتقد است که پلتفرم هایی مانند فیس بوک با اجازه پخش اخبار کاذب در خصوص واکسن کرونا، باعث مرگ مردم می شوند

به گزارش گردشیا، رئیس جمهور آمریکا -جو بایدن- روز آدینه گفت که پلتفرم هایی مانند فیس بوک با اجازه انتشار آنلاین اخبار کاذب در خصوص واکسیناسیون کرونا، در حال کشتن مردم هستند. او گفت که همه گیری بیماری اکنون تنها در میان جمعیت واکسن نزده وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا -بایدن- معتقد است که پلتفرم هایی مانند فیس بوک با اجازه پخش اخبار کاذب در خصوص واکسن کرونا، باعث مرگ مردم می شوند

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

در مقابل، سخنگوی فیس بوک به این اتهام پاسخ داد و گفت که این شرکت هیچ کاری نادرستی نکرده و اطلاعات قابل اطمینانی در خصوص کرونا و واکسن آن به دو میلیارد کاربر خود رسانده است. او گفت که فیس بوک منبع خبری خوبی برای مردم است و آنها را به سمت منابع معتبر دیگر هم هدایت می نماید و بیش 3.3 میلیون آمریکایی با ابزار جستجوگر واکسن این شرکت توانسته اند واکسن بزنند.

او گفت که با چنین اتهاماتی که حقیقتی پشت آنها نیست، فیس بوک از راستا خود منحرف نمی گردد.

بایدن پیش از رئیس جمهور شدن هم منتقد فیس بوک بود و سال 2020 به نیویورک تایمز گفته بود که هوادار این شرکت یا مارک زاکربرگ نیست.

منشی رسانه ای کاخ سفید -جین پساکی- هم گفته که تنها 12 فرد، مسئول پخش 65 درصد خبرهای کاذب ضد واکسن کرونا در شبکه های اجتماعی هستند و همه آنها در فیس بوک فعال هستند. این در حالی است که سایر شبکه های اجتماعی، جلوی فعالیت آنها را گرفته اند.

باز فیس بوک پاسخ داده که توانسته جلوی انتشار و بازنشر 18 میلیون خبر کاذب در خصوص کرونا را بگیرد.

به هر حال به نظر می رسد که در این میان همه این نظر مشترک را دارند که باید جلوی پخش شدن اخبار نادرست و غیرمعتبر در خصوص کرونا و واکسنش را گرفت. فعلا در ایران اخبار کاذب در خصوص کرونا، حتی در بعضی رسانه های اصلی به سادگی منتشر می گردد و با توجه به عدم دخالت وزارت بهداشت و درمان به نظر می رسد که این فرایند همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1858

به "رئیس جمهور آمریکا -بایدن- معتقد است که پلتفرم هایی مانند فیس بوک با اجازه پخش اخبار کاذب در خصوص واکسن کرونا، باعث مرگ مردم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور آمریکا -بایدن- معتقد است که پلتفرم هایی مانند فیس بوک با اجازه پخش اخبار کاذب در خصوص واکسن کرونا، باعث مرگ مردم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید