دیدبان حقوق بشر سوریه: بیش از 10 هزار شبه نظامی سوری در لیبی می جنگند

به گزارش گردشیا، یک نهاد حقوق بشری از حضور بیش از 10 هزار شبه نظامی سوری در لیبی برای یاری به دولت وفاق ملی این کشور اطلاع داد.

دیدبان حقوق بشر سوریه: بیش از 10 هزار شبه نظامی سوری در لیبی می جنگند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) اطلاع داد که این ترکیه تا کنون 16 هزار شبه نظامی سوری را برای جنگ به لیبی اعزام نموده و 5600 تن از این افراد تا کنون به سوریه بازگشته اند.

به گفته رامی عبدالرحمن، رئیس این مرکز به شبکه الحدث، ترکیه بیش از 10 هزار سوری را برای حضور در عملیات شهر سرت آموزش داده است.

در نهم خرداد نیز مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد که ترکیه تعدادی از عناصر داعش را از سوریه به لیبی اعزام نموده است. (جزئیات بیشتر)

تمامی عناصری که ترکیه برای جنگ علیه نیروهای خلیفه حفتر به لیبی اعزام نموده ملیت سوری ندارند و بعضی از آن ها تروریست هایی هستند از کشورهای دیگر وارد سوریه شده بودند. همچنین 3400 نفر دیگر در حال آموزش در اردوگاه های ترکیه در شمال سوریه برای اعزام به لیبی هستند.

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی در برابر نیروهای حامی خلیفه حفتر حمایت می نماید و از سال گذشته به طور رسمی و با مصوبه مجلس این کشور، نیرو و تجهیزات وارد لیبی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1238

به "دیدبان حقوق بشر سوریه: بیش از 10 هزار شبه نظامی سوری در لیبی می جنگند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدبان حقوق بشر سوریه: بیش از 10 هزار شبه نظامی سوری در لیبی می جنگند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید