در سایه آتش بس ادعایی؛ عربستان تجهیزات و نظامیان جدید به شرق یمن اعزام کرد

به گزارش گردشیا، عربستان سعودی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، تجهیزات نظامی و نیروهای خود را به استان المهره در شرق یمن و مرز عُمان ارسال کرد.

در سایه آتش بس ادعایی؛ عربستان تجهیزات و نظامیان جدید به شرق یمن اعزام کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مسئول محلی در استان المهره از اعزام نظامیان سعودی و تجهیزات نظامی به این استان خبر داد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از این مسئول محلی گزارش کرد که تجهیزات نظامی اعم از خودروی زرهی و نظامی از طریق گذرگاه زمینی الودیعه در استان حضرموت وارد یمن سپس استان المهره شد.

هنوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به اعزام این تجهیزات به المهره واکنشی نشان نداده است. این ائتلاف مدعی است که به صورت یکجانبه آتش بس اعلام کرده و آن را اجرا کرده است.

از سوی دیگر کمیته تحصن مسالمت آمیز در المهره که اعتراضات علیه حضور عربستان در این استان را رهبری می کند، اعلام کرد که نیروهای اشغالگر سعودی حضور نظامی خود را تقویت کرده و ده ها خودروی نظامی و نیرو به این استان اعزام کردند.

احمد عبدالله بلحاف مسئول ارتباطات و روابط خارجی در کمیته مذکور در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام چالشی آشکار از سوی نیروهای سعودی و بر خلاف اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه جهانی برای مبارزه با شیوع ویروس کروناست.

در این بیانیه آمده است که عربستان سعودی مسئول هر گونه ابتلای افراد به ویروس کروناست و ارسال این تجهیزات نیز تلاشی از سوی عربستان برای اشغال استان المهره است.

در بیانیه مذکور تأکید شده است که این کمیته فعالیت های مسالمت آمیز و رسانه ای خود را در پاسخ به این تشدید اقدامات نظامیان عربستان، بیشتر خواهد کرد و از مسئولان محلی المهره، احزاب و قبایل نیز خواسته شده است تا برای مقابله با این تجاوزات سعودی و نقض حاکمیت المهره متحد شوند.

عربستان سعودی از اواخر سال 2017 نظامیان و خودروهای نظامی و امنیتی خود را به بهانه تأمین امنیت و مبارزه با قاچاق، به استان المهره ارسال کرده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1084

به "در سایه آتش بس ادعایی؛ عربستان تجهیزات و نظامیان جدید به شرق یمن اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سایه آتش بس ادعایی؛ عربستان تجهیزات و نظامیان جدید به شرق یمن اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید