درخواست مجلس اروپا برای مجازات عربستان

به گزارش گردشیا، مجلس اروپا از عربستان به دلیل پرونده قتل خاشقجی و نقض حقوق بشر در این کشور انتقاد و بر لزوم تحریم ریاض و لغو نمایندگی اتحادیه اروپا در نشست گروه20 در عربستان تاکید نمود.

درخواست مجلس اروپا برای مجازات عربستان

با ما سفر کنید و با تور پاییزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه القدس العربی، مجلس اروپا قانونی را تحت عنوان شرایط مهاجران اروپایی در بازداشتگاه های عربستان با موافقت 413 نماینده تصویب کرد.

در این قانون مجلس اروپا از شورای اتحادیه اروپا خواست مکانیزمی را برای تحریم به خاطر نقض حقوق بشر و تحریم عربستانی هایی که در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی دست داشتند، ایجاد کند.

مجلس اروپا به شدت از شکنجه و بدرفتاری با مهاجران اتیوپیایی در زندان های عربستان انتقاد و تأکید کرد بازداشت آن ها در شرایط غیرانسانی اقدامی غیرقابل قبول است.

همچنین مجلس اروپا بر لزوم آمارگیری و آنالیز پزشکی از مهاجرانی که تعداد زیادی کودک در میان آن هاست و آزادی فوری شان تأکید کرد و از مقامات عربستان خواست به یمنی هایی که مایلند وارد این کشور شوند طبق معیارهای بین المللی اجازه ورود بدهد.

در این قانون بر لزوم توقف صادرات تکنولوژی های رصد و نظارت و دیگر تجهیزاتی که عربستان در سرکوب مخالفان از آن استفاده می نماید، تأکید شده است.

نمایندگان مجلس اروپا خواستار لغو نمایندگی اتحادیه اروپا در نشست گروه20 در ریاض شدند تا مشروعیت بیشتری به عربستان برای فرار از مجازات نقض حقوق بشر داده نشود.

همچنین مجلس اروپا خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشر و حقوق زنان شد و تاکید نمود که مقامات عربستان باید درباره نقض های حقوق بشر تحقیقات مستقل انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1366

به "درخواست مجلس اروپا برای مجازات عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجلس اروپا برای مجازات عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید