درخواست سفیر ایران برای ورود کامیون های ایرانی به گرجستان

به گزارش گردشیا، سفیر ایران از وزارت خارجه گرجستان درخواست کرد تا کامیون های ایرانی متوقف شده در مرز گرجستان - آذربایجان، وارد این کشور شده و کالای خود را تخلیه نمایند.

درخواست سفیر ایران برای ورود کامیون های ایرانی به گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران با اکاترینه تیکرادزه وزیر بهداشت و درمان گرجستان ملاقات و مصاحبه کرد.

او در این ملاقات با اشاره به کوشش های جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بر ضرورت و اهمیت همکاری دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به حجم بالای مبادلات و تردد اتباع دو کشور، به مسائل بوجود آمده از جمله لغو پرواز ها، مبادلات تجاری و رفت و آمد شهروندان دو طرف اشاره کرد و بر لزوم یافتن راه چاره های دقیق و سریع به منظور حل مسائل به وجود آمده برای دانشجویان و شهروندان مقیم ایرانی در گرجستان و تداوم همکاری ها و مراودات مالی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

قوام شهیدی همچنین با اشاره به خطرات فراگیری چالش به وجود آمده و تاکید بر اینکه در کره خاکی ویروس مرزی نمی شناسد از رویکرد و بهره برداری ابزاری، تبلیغاتی بعضی رسانه ها در مورد انتقال و یا انتشار ویروس کرونا، گلایه مندی کرد و گفت؛ این امر در تضاد با ارزش های انسانی است و نمی تواند کمکی به مصونیت و ریشه کنی تهدید جهانی به وجود آمده بنماید. امروز جهان نیازمند همدلی، همفکری و همکاری هرچه بیشتر در روبرو با این تهدید است.

سفیرکشورمان، با اعلام آمادگی وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت ارتباط بین وزارتخانه های دو کشور تاکید کرد و اضافه نمود، ایران آمادگی دارد با تنظیم و امضای پروتکل سلامت با دیگر کشور ها که بر مبنای پروتکل های بین المللی و به طور معین مقررات سازمان بهداشت جهانی تنظیم می گردد در شرایط فوق العاده بهداشتی جهت دستیابی به راه کار های عادی سازی مبادلات کالا و تردد اتباع و همکاری میان کشور ها اقدام نماید.

همچنین اعلام آمادگی شد تا با پذیرش هیات های تخصصی و نظرات و ملاحظات وزارت بهداشت گرجستان نسبت به امضای پروتکل دوجانبه در مورد رعایت موارد بهداشتی، قرنطینه صادرات و واردات کالا ها و صدور گواهی های بهداشتی جهت افراد و کالا ها اقدام گردد.

موقع در دانشگاه به یادداشت ارسالی از سوی سفارت کشورمان در این خصوص اشاره کرد و خواهان آن شد تا ترتیباتی اتخاذ گردد که ایشان بتوانند با رعایت سازو کار های بهداشتی به محل تحصیل خود مراجعت کنند.

اکاترینه تیکارادزه وزیر بهداشت گرجستان در این ملاقات ضمن اعلام آمادگی خود برای همکاری با طرف ایرانی، شیوع کرونا ویروس را چالش جدی جهانی دانست و گفت دولت گرجستان، تبلیغات اشاره شده در مورد انتقال و انتشار ویروس از سوی یک کشور را محکوم کرده و نمی پذیرد.

موضوع باید به شکلی مدیریت گردد که تبعات منفی آن بر شهروندان و اقتصاد دو کشور به حداقل برسد.

وزیر بهداشت گرجستان ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با تمامی کشور ها از جمله ایران گفت، مقررات ما به هیچ وجه سیاسی نیست، دولت گرجستان در این خصوص شفاف عمل می کند. ما از یک سو در مورد حفظ سلامت کلیه اتباع خود و اتباع سایر کشور ها که به کشورمان سفر می کند مسئولیت داریم و بر این اساس بعضی سخت گیری ها اعمال شده است و از سوی دیگر با توجه به صندلی و نقش مهمی که در سال های اخیر در ترانزیت کالا و همچنین رشد گردشگری داشته است کوشش می گردد تا آسیب هایی که به واسطه مراقبت های ناشی از روبرو با این چالش ایجاد کرده است به حداقل رسانده گردد.

در ابتدای انتشار ویروس آمادگی کمتری در مقابله با آن وجود داشت، لکن در حال حاضر آمادگی تبادل تجربیات اخیر خود در روبرو با این ویروس را داشته و حتی آمادگی داریم موارد احتمالی را تحت درمان قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 889

به "درخواست سفیر ایران برای ورود کامیون های ایرانی به گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سفیر ایران برای ورود کامیون های ایرانی به گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید