داعش سرزمینی به وسعت انگلیس را در کنترل دارد

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: مقامات ضد تروریستی آمریکا هشدار دادند داعش سرزمینی به وسعت انگلستان را در کنترل خود دارد و روزانه یک میلیون دلار از فروش نفت و باج گیری کسب می نماید.

داعش سرزمینی به وسعت انگلیس را در کنترل دارد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، مقامات ضد تروریستی آمریکا هشدار دادند داعش سرزمینی به وسعت انگلستان را در کنترل خود دارد و روزانه یک میلیون دلار از فروش نفت و باج گیری کسب می نماید.

این مقامات با اعلام اینکه گروه تروریستی داعش 10 هزار نیروی جنگجو دارد خاطر نشان کردند با این حال داعش شکست ناپذیر نیست.

به گفته این مقامات حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش فضایی برای پیشروی زمینی نیروهای عراقی و کرد ایجاد کرد و نشان داد داعش شکست ناپذیر نیست.

همچنین متیو اولسن، مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم نسبت به حضور اتباع غربی در بین این گروه ابراز نگرانی کرد. وی اضافه نمود اطلاعات موثقی درباره اینکه داعش هم اکنون درحال برنامه ریزی برای انجام حملاتی در امریکا باشد وجود ندارد اما این گروه قابلیت استفاده از پناهگاه های امن خود را برای هماهنگی حملاتی در اروپا و آمریکا دارد.

اولسن ادامه داد: گروه داعش براساس اطلاعات من، بیش از 10 هزار جنگجو دارد که خود را به عنوان یک نیروی رزمی موثر نشان داده اند.

وی اضافه نمود: گروه داعش هم اکنون بر اراضی بین دو رودخانه دجله و فرات مسلط است که برابر با مساحت انگلیس می باشد.

اولسن گفت: درآمد گروه داعش از فروش نفت و قاچاق و دریافت فدیه روزانه یک میلیون دولار است.

وی توضیح داد: گروه داعش خود را یک سرنموده جدید جهاد جهانی می داند و از ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته تر نسبت به سایر گروههای تندرو بهره می برد.

اولسن اضافه نمود: سازمان اطلاعات آمریکا درحال حاضر اطلاعاتی درباره نقشه های دولت اسلامی (داعش) برای اقدامات تروریستی در خاک آمریکا ندارد.

وی توضیح داد: بیش از 12 هزار جنگجوی خارجی از جمله بیش از یکهزار اروپایی و یکصد آمریکایی در سه سال اخیر وارد سوریه شده اند و بسیاری از جنگجویان خارجی به دولت اسلامی ملحق شده اند.

اولسن اعلام کرد: واحد تحقیقات فدرال آمریکا بیش از شش نفر را که برای عزیمت از آمریکا به سوریه به منظور حمایت از دولت اسلامی بودند، بازداشت نموده اند.

آمریکا در حالی مدعی است که در عراق علیه داعش وارد مبارزه شده است که تسلیحات مورد احتیاج دولت عراق را بر اساس قراردادهای نظامی به بغداد ارائه نمی نماید. بر اساس بعضی گزارشات طی سالهای اخیر در مجموع قراردادهایی به ارزش 40 میلیارد دلار بین دو کشور امضا شده است، از جمله توافق برای خرید هواپیماهای جنگنده اف 16، با این حال همچنان آمریکا از تحویل این تجهیزات به عراق طفره می رود. دولت عراق در مقطعی مجبور شد از روسیه برای حملات هوایی علیه داعش یاری دریافت کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 675

به "داعش سرزمینی به وسعت انگلیس را در کنترل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش سرزمینی به وسعت انگلیس را در کنترل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید