خروج رسمی ایالات متحده از توافق اقلیمی پاریس

به گزارش گردشیا، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و شمارش آرا، این کشور به طور رسمی از توافق اقلیمی پاریس خارج شد.

خروج رسمی ایالات متحده از توافق اقلیمی پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، روز چهارم نوامبر ایالات متحده به طور رسمی از توافق اقلیمی پاریس که سال 2015 منعقد شده بود، خارج شد.

سال گذشته در چنین روزی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به طور رسمی به سازمان ملل اعلام نموده که کشورش پس از یک دوره انتظار یک ساله این توافق را ترک خواهد نمود. (این توافق نامه کشورها را ملزم ساخته بود که در سه سال اول هیچ کشوری اجازه نداشته باشد توافق را ترک کند که دونالد ترامپ در اولین روز ممکن دست به این کار زد).

رئیس جمهوری ایالات متحده در ژوئن سال 2017 قصد خود برای خروج از این توافق را خاطرنشان کرد و گفت: ترک این توافق خاتمه دادن به فشار مالی و مالی سختگیرانه ای است که بر کشور ما تحمیل می نماید.

ایالات متحده تنها کشوری است که این توافق دنیای را ترک نموده است. این کشور هنوز هم می تواند در مذاکرات شرکت کند و نظرات خود را ارائه دهد اما به شرایط ناظر سقوط می نماید.

کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا که باعث گرم شدن کره زمین شده اند، از اهداف توافق اقلیمی پاریس است.

کشورها با هدف جلوگیری از افزایش بیش از دو درجه سانتیگراد دما نسبت به دوره قبل از صنعتی شدن، اهداف خود را معین و سعی دارند میزان افزایش دما را به 1.5 درجه سانتیگراد محدود نمایند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، آتش سوزی جنگلی، گرمای هوا، افزایش سطح آب دریا و وقوع حوادث جوی از پیامدهای مخرب بحران اقلیمی هستند که در محیط زندگی ما در حال رخ دادن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1374

به "خروج رسمی ایالات متحده از توافق اقلیمی پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج رسمی ایالات متحده از توافق اقلیمی پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید