خبرنگاران پنج نفر به آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان اضافه شد

به گزارش گردشیا، بندرعباس- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از روز گذشته تا به امروز پنج مورد جدید به مجموع آمار مبتلایان به کرونا در استان اضافه شده است.

خبرنگاران پنج نفر به آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان اضافه شد

دکتر حسین فرشیدی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: با اضافه شدن این پنج مورد در طول 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 155 نفر رسید.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز ایپدمی کرونا در هرمزگان تا به امروز (پنجم فروردین ماه) یک هزار و 36 نفر با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند که از این شمار 67 نفر هنوز بستری هستند و 913 نفر مرخص شدند.

وی اعلام نمود: از 643 نفر از مجموع افرادی که با مشکل حاد تنفسی به بیمارستان های استان مراجعه کردند، به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده که تا به امروز جواب آزمایش 155 نفر مثبت اعلام شده است.

دکتر فرشیدی توضیح داد: از مجموع مبتلایان به کرونا 134 نفر مرخص شدند، 9 نفر بستری هستند و 12 نیز فوت شدند که آمار فوتی ها تفاوتی با 48 ساعت گذشته ندارد و مورد فوتی جدیدی نداشتیم.

بیشترین آمار مبتلایان به کرونا طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شهرستان بندرعباس با 78 نفر مبتلا است.

دکتر فرشیدی اعلام نمود: در کیش 33، قشم 14، پارسیان و بستک هر کدام دو، بندرلنگه هفت، حاجی آباد سه، جاسک و خمیر هر کدام یک، رودان چهار و میناب 10 نفر مبتلا به کرونا هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 150 کشور سرایت نموده است.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود 80 درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود 6 درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ، از اهمیت ویژه ای در قطع شیوع زنجیره انتقال کرونا دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1031

به "خبرنگاران پنج نفر به آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج نفر به آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید