خبرنگاران معاون استاندار: هر روستای خراسان شمالی یک ستاد مقابله با کرونا می گردد

به گزارش گردشیا، بجنورد- خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: هرچند آمار کنونی مبتلایان به کرونا در روستاهای استان زیاد نیست اما اهمیت موضوع پیشگیری از این بیماری می طلبد که هر روستا به یک ستاد مقابله با کرونا تبدیل گردد.

خبرنگاران معاون استاندار: هر روستای خراسان شمالی یک ستاد مقابله با کرونا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، احمد برادران روز یکشنبه در نشست با بخشداران استان که با موضوع مقابله با کرونا برگزار گردید، گفت: در این راستا استفاده از ظرفیت و توان بخشداران، هلال احمر و خانه های بهداشت روستایی الزامی است.

وی از بخشداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در مناطق مختلف یاد کرد و اضافه نمود: هرچند رعایت پروتکل های بهداشتی به خود افراد برمی گردد و این امر باید فرهنگ سازی گردد، اما در حوزه وظایف و نقش های تعریف شده بخشداران، یکی از مهم ترین وظایف آنان پرداختن به سلامت مردم منطقه است.

برادران با بیان اینکه سلامت در تمامی حوزه ها تعریف می گردد، توضیح داد: موضوع سلامت و تندرستی مردم از وظایف حاکمیت است زیرا وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند این مهم را انجام دهد و بیش از 60 درصد این نقش را سایر دستگاه ها انجام می دهند.

وی گفت: رسانه ها، صداوسیما و نخبگان می توانند ما را در بحث فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی کمک و کمک نمایند زیرا هر زمانی که این همراهی و هم افزایی بوده پیروز تر عمل نموده ایم.

برادران گفت: دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان پیروزیت های بزرگی داشته اما راه علاج بیماری کرونا، نه درمان که پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی است.

44 درصد جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

این استان از ابتدای مردادماه در شرایط قرمز شیوع کرونا قرار گرفته که این شرایط تا به امروز پایدار مانده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1360

به "خبرنگاران معاون استاندار: هر روستای خراسان شمالی یک ستاد مقابله با کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار: هر روستای خراسان شمالی یک ستاد مقابله با کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید