خبرنگاران مردم گرمی مغان بیشترین مشارکت انتخابات مجلس در استان اردبیل را داشتند

به گزارش گردشیا، اردبیل- خبرنگاران- مردم حوزه انتخابیه گرمی مغان با مجموع 42 هزار و 391 نفر رای بالاترین میزان مشارکت را در میان پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل در انتخابات مجلس یازدهم رقم زدند.

خبرنگاران مردم گرمی مغان بیشترین مشارکت انتخابات مجلس در استان اردبیل را داشتند

به گزارش روز شنبه ستاد انتخابات شهرستان گرمی، در این شهرستان بیش از 52 هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در رقابت دیروز بیش از 80 درصد این جمعیت مشارکت کردند.

بر اساس نتایج اعلام شده ولی اسماعیلی با کسب 24 هزار و 169 رای بعنوان نماینده این حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

بر اساس نتیجه رسمی اعلام شده توسط ستاد انتخابات شهرستان گرمی، در این دوره از انتخابات، کریم تقی زیاده درمانلو با کسب 15 هزار و 589 رای، پرستو قاسمی با کسب هزار و 130 رای، چنگیز حیدرزاده با کسب 920 رای، محمدحسین محمدی هدلو 148 رای و هادی رزمجو با کسب 34 رای از راهیابی به مجلس یازدهم بازماندند.

ولی اسماعیلی منتخب مردم شهرستان گرمی برای مجلس یازدهم، در دوره هشتم مجلس نیز نماینده این حوزه انتخابیه در خانه ملت بوده است.

وی متولد 1351 بوده و از چهره های شاخص جریان اصولگرایی به شمار می رود و در دوره حضور در مجلس هشتم، عضو هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان کشور، عضو و سخنگوی هیات رئیسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای سراسر کشور و رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون مجلس بوده است.

اسماعیلی همچنین در مسئولیت هایی همچون رییس اداره سیاسی وزارت کشور، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل ارزیابی عملکرد مدیران این وزارتخانه، مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خدمت کرده است.

وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران، فوق لیسانس علوم سیاسی و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ریروز همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخاباتی استان اردبیل برگزار گشت و 85 نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن هفت کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت کردند.

به گفته بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل، 22 هزار نفر اعم از اعضای هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت داشتند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز با یک نماینده، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر با یک نماینده، حوزه انتخابیه مشگین شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده بوده و در مجموع هفت نماینده در خانه ملت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 937

به "خبرنگاران مردم گرمی مغان بیشترین مشارکت انتخابات مجلس در استان اردبیل را داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم گرمی مغان بیشترین مشارکت انتخابات مجلس در استان اردبیل را داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید