خبرنگاران شهرداری ها در ترویج ورزش همگانی موثر هستند

به گزارش گردشیا، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: شهرداری ها می توانند در کم کردن آسیب های اجتماعی موثر باشند و ورزش های همگانی را ترویج و توسعه دهند.

خبرنگاران شهرداری ها در ترویج ورزش همگانی موثر هستند

به گزارش خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد در جلسه سومین نشست شورای ورزش همگانی کشور گفت: در کنار مسوولیت های فراوان و سنگینی که وزارت کشور در حوزه های عمرانی و سیاسی دارد، وظایف بزرگ اجتماعی را هم بر عهده دارد.

وی ادامه داد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یک خانواده بسیار بزرگ است که می توان از آن به عنوان بزرگترین خانواده اجرایی کشور یاد کرد. حدود 1400 شهر و بیش از 60 هزار روستا و سکونتگاه تحت پوشش این سارمان هستند و نهادهای عمومی غیر دولتی نیز با آن همکاری می کنند که این ظرفیت بزرگ می تواند در حوزه ورزش همگانی بسیار تاثیر گذار باشد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: خوشبختانه شهرهای بزرگ و مراکز استان های ما به بحث ورزش همگانی ورود کرده و اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه یک گفتمان جدید در این شهرها را دنبال می کنیم، اضافه نمود: برای ایجاد یک نگاه نو در سده جدید، طرحی به نام (ایران شهر 1400) تدوین کردیم تا شهرها برنامه های متنوعی برای ترویج ورزش همگانی داشته باشند.

جمالی نژاد گفت: شهرداری ها می توانند در کم کردن آسیب های اجتماعی موثر باشند و ورزش های همگانی را ترویج و توسعه دهند.

او ادامه داد: شهرداری ها بر اساس شرح وظایف اجتماعی خود می توانند برای توسعه و ساخت ورزشگاه ها، اوقات فراغت و رفع آسیب های جوانان هزینه کنند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: رویکرد جدیدی هم برای کلان شهرها آغاز کردیم. به طوری که شهرهای بزرگ ما در اقدامات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی محله محور هستند و چند سالی است که در المپیادهای ورزش محلات ورود پیدا می کنند و اقدامات موثری در توسعه ورزش همگانی و به تبع آن امید به زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه انجام داده اند.

وی در سرانجام با تشکر از مسئولان ورزش کشور برای امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، گفت: امیدوارم این تفاهم نامه نوید بخش ایجاد شهرهای فعال، پویا و پرتحرک باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1527

به "خبرنگاران شهرداری ها در ترویج ورزش همگانی موثر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری ها در ترویج ورزش همگانی موثر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید