خبرنگاران شناسایی عوامل کوشش برای القای شبهه در کنکور

به گزارش گردشیا، تهران- خبرنگاران- سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حفاظت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دستگاه های امنیتی انتظامی تیم هایی را در استان فارس و یکی از استانهای غربی کشور که مشخصا برای ارسال عکس از حوزه های امتحانی و سوالات بعد از آغاز آزمون برنامه ریزی نموده بودند، شناسایی و برای اقدامات بعدی به مبادی ذیربط معرفی نموده است که ان شاءالله بزودی دستگیر خواهند شد.

خبرنگاران شناسایی عوامل کوشش برای القای شبهه در کنکور

فاطمه زرین آمیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران درباره انتشار عکس های دفترچه سوال های کنکورهای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در فضای مجازی، گفت: براساس آنالیز های به عمل آمده اصولا هدف این افراد از ارسال عکس تقلب نیست، بلکه القای شبهه در آزمون است.

کلیدهای منتشر شده در فضای مجازی کذب است

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره لو رفتن کلید سوال ها تاکید نمود: بر اساس آنالیز های فنی و دقیق، سازمان سنجش اعلام می نماید تمام کلیدهای منتشر شده در فضای مجازی تا امروز کذب، جعلی و با هدف کلاهبرداری است؛ هیچ کدام با جواب ها با کلید سازمان سنجش مطابقت ندارد. داوطلبان برای اطمینان بیشتر می توانند روز دوشنبه سوم شهریورماه کلیدهای منتشر شده در سایت سازمان را با این کلیدها و نوع دفترچه ها مقایسه نمایند و کذب بودن آنها معین می گردد.

به گزارش خبرنگاران، کنکورهای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه 30 مردادماه در کشور آغاز شد و این آزمون ساعاتی پیش به خاتمه رسید؛ یک ساعت و نیم بعد از آغاز این آزمون عکس هایی در فضای اجتماعی مبنی بر لو رفتن سوالات 2 آزمون یاد شده منتشر شد؛ عده ای این سوالات را مربوط به دروس عمومی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی می دانند.

در بعضی دیگر از کانال ها حتی اخباری مبنی بر انتشار کلید سوالات این آزمون ها درج شده است که صحت و سقم آن در نگاه اول قابل تشخیص و تایید نیست.

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته نیز ادعای لو رفتن سوالات کنکور هنر مطرح شد؛ در این میان سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری داوطلب دختری که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان طالقانی تهران دست به این اقدام زده بود، اطلاع داد. این داوطلب با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی در بیمارستان طالقانی از سوالات عمومی عکس گرفته و در فضای مجای منتشر کرد، اما بلافاصله تلفن همراه او ضبط و فرد تحویل مراجع قضایی داده شد.

کنکور گروه علوم تجربی در روز آدینه 31 مردادماه و کنکور گروه زبان های خارجی نیز در روز شنبه اول شهریورماه برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1295

به "خبرنگاران شناسایی عوامل کوشش برای القای شبهه در کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی عوامل کوشش برای القای شبهه در کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید