خبرنگاران توسعه زنجیره فراوری، راهبرد برون رفت از مسائل بخش کشاورزی است

به گزارش گردشیا، تهران - خبرنگاران - مشاور رییس جمهوری در امور کشاورزی و امنیت غذایی گفت: راهبرد برون رفت از مسائل بخش کشاورزی، ایجاد و توسعه زنجیره های فراوری است.

خبرنگاران توسعه زنجیره فراوری، راهبرد برون رفت از مسائل بخش کشاورزی است

به گزارش یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی،محمود حجتی در مراسم معارفه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی برگزار گردید، اضافه نمود: در شش سال اخیر، زنجیره فراوری گوشت مرغ توسعه یافت و اقدامات برای ایجاد زنجیره در صنایع لبنی شروع شد به طوری که بعضی از تشکل های دامداران برای ایجاد کارخانه فرآوری لبنیات اقدام و تعدادی از شرکت های عظیم لبنی، دامداری های عظیم صنعتی تاسیس کردند.

وی توضیح داد: در کشورهای پیشرفته، زنجیره های فراوری توسط تعاونی ها و تشکل ها ایجاد شده است.

حجتی با قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب، دولت و کوشش همکاران و همه فعالان بخش کشاورزی در دوران تصدی مسوولیت وزارت جهادکشاورزی، گفت: در بخش کشاورزی، ظرفیت های بی شماری وجود دارد که بعضی آنها در این دولت شناسایی شد و ضروری است برای به فعلیت درآوردن این ظرفیت ها با بهره گیری از یافته های علمی اهتمام گردد.

مشاور رییس جمهوری یادآور شد: میزان فراوری محصولات شیلاتی در ابتدای انقلاب حدود 30 هزار تن بود که با رشد 40 برابری این میزان در حال حاضر به 1.3 میلیون تن رسیده و حجم زیادی از این افزایش فراوری حاصل توسعه آبزی پروری بوده است.

حجتی توضیح داد: در دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه گذاری های بی سابقه ای برای توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی اجرا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1079

به "خبرنگاران توسعه زنجیره فراوری، راهبرد برون رفت از مسائل بخش کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه زنجیره فراوری، راهبرد برون رفت از مسائل بخش کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید