توکیو: باید از تایوان در برابر چین محافظت کنیم، واکنش پکن به اظهارات مقام ژاپنی

به گزارش گردشیا، اظهارات معاون وزیر دفاع ژاپن درباره لزوم دفاع از کشور تایوان در برابر اقدامات چین، با واکنش تند دولت پکن همراه شد.

توکیو: باید از تایوان در برابر چین محافظت کنیم، واکنش پکن به اظهارات مقام ژاپنی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یاسوهیده ناکایاما معاون وزارت دفاع ژاپن امروز (سه شنبه) با هشدار درباره همکاری اخیر روسیه و چین درخصوص تایوان، خواهان حفاظت از این کشور در برابر فشارهای پکن شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ناکایاما طی مصاحبه ای که با اندیشکده آمریکایی هیودسن داشت، از اینکه بسیاری از کشورها از جمله ژاپن و آمریکا تصمیم گرفته اند که از سیاست پکن مبنی بر اصل چین واحد تبعیت نمایند و اینکه تایپه را از دهه 1970 زیر سلطه پکن بدانند، انتقاد کرد.

وی در این باره شرح داد: کشورهای دموکراتیک باید از یکدیگر محافظت نمایند، من در گذشته تایوان را خط قرمز دانسته بودم. پس ما باید از تایوان به اسم یک کشور دموکراتیک، حفاظت کنیم.

معاون وزیر دفاع ژاپن ضمن اشاره به نزدیکی جغرافیایی تایوان به این کشور، گفت اگر اتفاقی مانند جنگ یا درگیری برای تایوان بیافتد، استان اوکیناوا که در آن نظامیان آمریکایی مستقر هستند، تحت تأثیر قرار می گیرد.

ناکایاما با ادعای اینکه تهدید های چین در حوزه های فضائی، فناوری موشکی، سایبری، تسلیحات متعارف و اتمی هر روز در حال افزایش است، اضافه نمود: با رهبری کنونی این کشور، چین دارای تفکر و اراده ستیزه جویانه است. پس باید بیدار شویم و به خود بیاییم.

بر اساس این گزارش، وی بعلاوه نشان دادن بازدارندگی به چین و روسیه را برای جلوگیری از اعمال نفوذ در منطقه ها تحت کنترل ژاپن و بعلاوه آمریکا ضروری دانست.

این اظهارات معاون وزیر دفاع ژاپن اما برای دولت پکن خوشایند نبود و انتقاد آنها را در پی داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین امروز نام بردن ناکایاما از تایوان به اسم یک کشور دموکراتیک را نقض فاحش و جدی اصل چین واحد دانست.

پیش از این، دفتر امور تایوان در دولت چین با تاکید بر واکنش جدی پکن به هرگونه تبانی کشورهای غربی و شرقی در مسئله تایوان، گفت چین هرگز دخالت نیروهای خارجی در این موضوع را تحمل نمی کند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1828

به "توکیو: باید از تایوان در برابر چین محافظت کنیم، واکنش پکن به اظهارات مقام ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو: باید از تایوان در برابر چین محافظت کنیم، واکنش پکن به اظهارات مقام ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید