تمام هم و غم معاونان فرهنگی وزارت بهداشت و علوم ایجاد تشکل های دولت ساخته است

به گزارش گردشیا، دبیر واحد بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تمام هم و غم معاونان فرهنگی وزارت بهداشت و علوم، ایجاد تشکل های دولت ساخته و ایجاد فضای باز در دانشگاه هاست.

تمام هم و غم معاونان فرهنگی وزارت بهداشت و علوم ایجاد تشکل های دولت ساخته است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، رضیئی، دبیر واحد بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آسیب شناسی دانشگاه های علوم پزشکی در 6 ساله گذشته گفت: ایجاد فضای امید در دانشگاه های علوم پزشکی مستلزم آن است که نگاه ویژه ای به مسائل فرهنگی دانشجویی گردد.

وی بر ضرورت اصلاح نوع نگاه و گفتار نسبت به تشکل های دانشجویی تاکید نمود و اضافه نمود: در 6 سال گذشته مجموعه وزارت بهداشت سعی داشته است تا تشکل های انقلابی را یک مجموعه صرفاً سیاسی نشان دهد؛ به گونه ای که در این مدت فعالیت های فرهنگی، صنفی و علمی این تشکل ها نادیده گرفته شده است. از طرفی وزارت بهداشت با این دیدگاه سعی در جذب افراد در کانون های فرهنگی، انجمن های علمی و نهاد های این چنینی داشته است؛ البته ما نمی خواهیم موجودیت این نهاد ها را نادیده بگیریم، ولی صدای ما به این خاطر بلند است که چرا باید برای پشتوانه سازی دانشجویی دولت تدبیر و امید هجمه های ناروا به تشکل های ریشه دار انقلابی وارد گردد.

رضیئی با اشاره به فعالیت های تشکل های انقلابی بیان نمود: یکی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی تشکل های انقلابی همزمان با وقوع سیل در ایام نوروز سال 97 شکل گرفت؛ به گونه ای که وقتی مسئولان دولتی که وظیفه اصلی نوکری مردم را بر عهده داشتند در سفر به اروپا بودند این بچه های انقلابی بودند که از همان لحظات اولیه در کف میدان به خدمت رسانی مشغول شدند.

دبیر واحد بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل بر ضرورت پایبندی به قانون در دانشگاه های علوم پزشکی تاکید نمود و گفت: متاسفانه تمام هم و غم معاونین فرهنگی وزارت بهداشت و علوم ایجاد تشکل های دولت ساخته، ایجاد فضای باز در دانشگاه ها با حمایت از افراد نشانه دار و مجرم در فتنه 88 است. در هر حال تجمعی نیز که پیش از نشست تشکل های دانشجویی با وزیر بهداشت برگزار گردید، نیز نشان دهنده این است که این تشکل ها حیات فعلی خود را مدیون مدیریت قبلی وزارت بهداشت هستند. در هر حال این راه حل شکست خورده است؛ بنابراین باید به سمت تشکل های انقلابی و ریشه دار بازگشت.

رضیئی توضیح داد: گا ها می گویند تشکل های انقلابی مخالف پویا شدن محیط دانشگاه و به دنبال ایجاد فضای تک صدایی هستند در صورتی که اینگونه نیست چرا که اگر اینگونه بود ما به مسئولان و مدیران گروه های سیاسی مختلف در نشست های خود تریبون نمی دادیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 707

به "تمام هم و غم معاونان فرهنگی وزارت بهداشت و علوم ایجاد تشکل های دولت ساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام هم و غم معاونان فرهنگی وزارت بهداشت و علوم ایجاد تشکل های دولت ساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید