معین شاخص های جامع برای اعمال محدودیت های کرونایی

به گزارش گردشیا، تهران (پانا) - چهل و سومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عصر یکشنبه 18 آبان ماه به ریاست حسین ذوالفقاری در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار گردید.

معین شاخص های جامع برای اعمال محدودیت های کرونایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور در این جلسه ضمن مرور اقدامات و تصمیمات گذشته، گفت: طی جلساتی که با وزارت بهداشت داشتیم، مقرر شد تا شاخص های جامع برای دسته بندی شهرها و اعمال محدودیت ها معین گردد.

وی اضافه کرد: این شاخص ها در چند بخش تقسیم بندی شهرها براساس رنگ (سه رنگ بحرانی، قرمز و زرد) با اعمال محدودیت ها در 6 حوزه اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی، حمل و نقل و کسب و کار خواهد بود. همچنین ضمانت های اجرایی و مجری اعمال این محدودیت ها نیز تعیین خواهد شد.

ذوالفقاری هدف از این شاخص بندی ها را ایجاد چارچوبی برای ستادهای استانی مدیریت کرونا برای مدیریت و اعمال محدودیتها در هر شهری براساس شرایط آن اعلام نمود و گفت: با معین شاخص های جامع، ستادهای استانی مسئول اعمال محدودیت های متناسب با شرایط شهر خواهند بود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: براین اساس مقرر شده است که شرایط شهرها براساس شاخص هایی معین و در سایت وزارت بهداشت به صورت آنلاین اعلام گردد تا بر آن اساس اطلاع رسانی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی توضیح داد: با این روش به دنبال جلوگیری از تصمیم گیری مقطعی و موردی در ستاد ملی هستیم تا بتوانیم نسخه قابل اجرایی تا سرانجام سال داشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه به حدی درگیر تصمیم گیری و تصمیم سازی ها هستیم که فرصت اجرای تصمیمات را نداریم، اضافه کرد: بایستی با ترسیم شمای کلی، پروتکلهای بهداشتی دقیق و تعیین شده ای را تا سرانجام سال اجرا کنیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح نحوه تقسیم بندی شهرها در سه شرایط بحرانی، قرمز و زرد گفت: برای هر کدام از این شرایط ها مصادیقی در نظر گرفته شده است که میزان بستریها، میزان فوتی ها، ضریب تختهای بیمارستانی اشغال شده و نسبت ابتلای شهروندان به جمعیت شهر از آن جمله اند و یک شهر با داشتن هر یک از این مصادیق در دسته بندی زرد، قرمز یا بحرانی قرار می گیرد.

وی گفت: شرایط شهرها طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان در سایت این وزارت خانه هر دوشنبه به روزرسانی خواهد شد و استانها بر این اساس نسبت به اعمال محدودیت های معین شده از فردای همان روز(صبح سه شنبه) اقدام خواهند کرد که تا هفته بعد ادامه خواهد داشت و در هفته بعد، با اعلام مجدد شرایط ها، یکی از سه حالت تشدید محدودیت ها، کاهش محدودیت ها و تداوم محدودیتها را در شهرها خواهیم داشت.

ذوالفقاری گفت: پس از اجرای این طرح، مردم می توانند ضمن مراجعه به سایت وزارت بهداشت از شرایط شهرها آگاه شوند و در صورت احتیاج به تردد یا سفر بین شهرها؛ در جریان محدودیتهای تردد و عبور و مرور و سایر محدودیتهای اعمالی در شهرها قرار گیرند و براین اساس تصمیم گیری نمایند.

براساس گفته رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی محدودیت های هر سه شرایط زرد، قرمز و بحرانی معین و برای تصمیم گیری نهایی به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ مصوبات کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پس از آنالیز و ارزیابی نهایی در ستاد ملی کرونا، از سوی ستاد ملی مصوب می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1427

به "معین شاخص های جامع برای اعمال محدودیت های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شاخص های جامع برای اعمال محدودیت های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید