تشریح اقدامات انجام شده در رزمایش ذوالفقار99 ارتش

به گزارش گردشیا، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش اقدامات اجرا شده در این رزمایش را تشریح کرد.

تشریح اقدامات انجام شده در رزمایش ذوالفقار99 ارتش

به گزارش خبرنگاران به نقل روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش ذوالفقار 99 ارتش در جمع بندی اقدامات اجرا شده در این رزمایش، گفت: رزمایش در سه مرحله، طرح ریزی و اجرا شد که در مرحله اول اشراف اطلاعاتی، مرحله دوم فاز تاکتیکی و مرحله اصلی فاز اقدامات گرم و شروع آن با عملیات پیچیده آبخاکی بود که با مشارکت نیروهای چهارگانه ارتش انجام شد.

وی گفت: در این رزمایش، طرح ریزی ها منطبق بر راهبردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران بود که با اجرای آن ها، اهداف پیش بینی شده در روز اول حاصل شد.

امیر دریادار دوم ایرانی حضور نیروهای جوان، زبده و کارآمد در این رزمایش را از ویژگی های آن برشمرد و گفت: برخی از این نیروها اولین بار بود که تجربه عملیاتی در صحنه رزمایش را به دست می آوردند.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار 99 ارتش با اشاره به پرتاب های موشکی در روز دوم رزمایش، مطرح نمود: پرتاب انواع اژدر از انواع زیردیایی، پرتاب موشک های ساحل به دریا و سطح به سطح علیه اهداف شناور سطحی و همچنین موشک سطح به هوا که توسط نیروی پدافند هوایی بر علیه نیروی نارنجی که نقش متخاصم را ایفا می کرد، انجام شد که بحمدالله همه پرتاب ها به طور دقیق به اهدافشان اصابت کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به بهینه سازی موشک ها به ویژه در بحث قدرت انهدام، اهدافشان را به خوبی منهدم کردند.

دریادار ایرانی با اشاره بهره برداری از توان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش، اظهار داشت: در این رزمایش پهپاد دورپرواز سیمرغ در فاصله بیش از هزار کیلومتر، هدف خود را در عمق دریا با بمب هوشمند مورد اصابت قرار داد. همچنین پهپاد کمان نیروی هوایی که به دست توانمند متخصصان نهاجا ساخته شده است در این رزمایش به پرواز درآمد و مأموریت رزمی انجام داد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار 99 ارتش ادامه داد: همچنین اولین تجربه صحنه رزم زیردریایی بومی فاتح در این رزمایش رقم خورد. همچنین یک پرتاب موشکی از زیرسطح به سطح هم در این رزمایش داشتیم.

وی در انتها با بیان اینکه در روز انتهای برنامه نمایش قدرت داشتیم که با حضور مقامات بلند پایه انجام شد، مطرح نمود: در طول برگزاری رزمایش اقداماتی در حوزه کمک رسانی و مردمکمک داشتیم که شامل توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی و فرهنگی بود و همچنین بیمارستان صحرایی نیز به منظور تامین نیازمندی های بهداشتی و درمانی مردم منطقه برپا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1339

به "تشریح اقدامات انجام شده در رزمایش ذوالفقار99 ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح اقدامات انجام شده در رزمایش ذوالفقار99 ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید