تشدید گرسنگی در دنیا همزمان با همه گیری کرونا

به گزارش گردشیا، همه گیری کرونا در دنیا باعث افزایش فقر و گرسنگی شده است.

تشدید گرسنگی در دنیا همزمان با همه گیری کرونا

به گزارش ، شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان گزارش داد:کرونا سبب گرسنگی میلیون ها نفر در سراسر دنیا شده است.

بر این اساس، دویچه وله گزارش داد همه گیری ویروس کرونا سبب گرسنگی میلیون ها نفر در سراسر دنیا شده است. در برزیل ساکنان محله های فقیر نشین این ماه راهی خیابان ها شدند و با در دست گرفتن ماهیتابه های خالی اعتراض خود را به کمبود مواد غذایی نشان دادند.

آن ها اعلام نمودند که گرسنه هستند. بانک دنیای پیش بینی می نماید بیش از 60 میلیون نفر ممکن است که تا خاتمه این سال به فقر شدید دچار شوند.

سازمان ملل هم درباره وقوع قحطی در کشور های مرکزی و غربی آفریقا خبر داده است. اقتصاد بسیاری از کشور ها در این منطقه دچار فروپاشی شده است و این موضوع می تواند افزایش قابل توجه بهای مواد غذایی را به همراه داشته باشد.

برنامه دنیای غذای سازمان ملل اعلام نمود بهای مواد غذایی در بعضی از کشور ها به اندازه 200 درصد افزایش یافته است. تبعات این موضوع بسیار شدید خواهد بود. سازمان ملل هشدار داده است 31 میلیون نفر در ماه های آینده غذای کافی برای خوردن در دسترس نخواهند داشت.

این به منزله افزایش 30 درصدی تعداد افراد گرسنه در دنیا نسبت به سال گذشته است. اقدامی فوری در این رابطه لازم است و این کار آسانی نخواهد بود. برنامه دنیای غذای سازمان ملل اعلام نموده است که به مبلغ 640 میلیون یورو برای ادامه امدادرسانی غذایی در 19 کشور در آفریقا احتیاج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1893

به "تشدید گرسنگی در دنیا همزمان با همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید گرسنگی در دنیا همزمان با همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید