بیمارستان امیرالمومنین(ع) در قم تا 10 روز آینده راه اندازی می گردد

به گزارش گردشیا، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 60 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی بیمارستان 220 تخت خوابی امیرالمومنین(ع) جذب شد و به دنبال افتتاح آن تا 10 روز آینده هستیم.

بیمارستان امیرالمومنین(ع) در قم تا 10 روز آینده راه اندازی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی ابرازه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سیر مقابله با بیماری کرونا در قم اظهار کرد: در روز 30 بهمن نخستین مورد کرونا در استان شناسایی و بلافاصله ستاد بحران در قم تشکیل شد، در عرض چند روز پنج بیمارستان را در استان وارد چرخه رسیدگی به بیماران کرونایی کردیم.

ابرازه ادامه داد: فرایند بحث درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان قم خوب بوده است و در این زمینه موفقیت هایی را در استان داشتیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه نمود: پزشکان و پرستاران استان معوقاتی را در زمینه کارانه داشتند و برای افزایش انگیزه نیرو های بخش درمان استان، اعتباراتی جذب و حقوق های معوقه نیرو های شرکتی و بخشی از کارانه پرستاران و پزشکان در قم پرداخت شد، همچنین وسایل حفاظت فیزیکی را برای این پرسنل تامین کردیم.

وی با اشاره به توزیع ماسک در استان قم اظهار کرد: 634 هزار ماسک در داروخانه های استان توزیع شد، همچنین 200 هزار خانوار در قم یک بسته شامل تعدادی ماسک و یک محلول ضد عفونی نماینده را دریافت کردند و امیدواریم کار توزیع این بسته ها بین 150 هزار خانوار دیگر قمی صورت بگیرد.

ابرازه ادامه داد: 60 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی بیمارستان 220 تخت خوابی امیرالمومنین (ع) جذب شد، کار خرید تجهیزات برای این بیمارستان را آغاز کردیم و به دنبال افتتاح آن تا 10 روز آینده هستیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه نمود: 40 نفر با 30 خط تلفن به صورت سه شیفت شرایط حدود دو هزار بیمار ترخیص شده از بیمارستان های استان را دنبال می نمایند تا آن ها ناقل ویروس کرونا به دیگران نباشند، همچنین مجتمع یاوران مهدی با 700 تخت به عنوان نقاهتگاه برای بیماران بهبود یافته کرونا در قم در نظر گرفته شده است.

وی تامین دارو ها برای بیماران بستری شده به دلیل کرونا را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم دانست و توضیح داد: به دنبال شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در مراحل ابتدایی در استان هستیم تا به این بیماران توصیه ها و آموزش های لازم را بدهیم تا شرایط آن ها حادتر نگردد.

ابرازه ادامه داد: در بیمارستان های استان قم دچار کمبود پزشک نیستیم و به شرایط پزشکانی که اقدام به بستن مطب های خود کردند در کمیسیون خاصی براساس قانون نظام پزشکی رسیدگی می گردد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه نمود: نامه بسته شدن حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران صادر شده است.

وی با اشاره به آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان قم اظهار کرد: هم اکنون 881 بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و تا به امروز تست 920 نفر در قم در مورد ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده است.

ابرازه گفت: از ابتدای بحران کرونا حدود 18 هزار و 700 نفر به بخش های اورژانس بیمارستان های استان قم مراجعه کردند و 6 هزار و 643 نفر کمتر از 24 ساعت در این اورژانس بودند و سه هزار و 370 نفر هم به بخش های بیمارستان های استان برای بستری انتقال یافتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1007

به "بیمارستان امیرالمومنین(ع) در قم تا 10 روز آینده راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان امیرالمومنین(ع) در قم تا 10 روز آینده راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید