بیش از 250 واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند خبرنگاران

به گزارش گردشیا، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بیش از 250 واحد فناور در مناطق مختلف کرمانشاه تحت حمایت پارک علم و فناوری استان هستند.

بیش از 250 واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پارک علم و فناوری، سازمانی است که از طریق متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی از ایجاد این پارک هم افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری بوده است.

در این پارک ها ایده های فناورانه و نوآورانه مورد حمایت قرار می گیرند و واحدهای فناور، فرایند تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان و تولید محصول را طی می کنند و حتی به درآمدزایی هم می رسند. در استان کرمانشاه هم سال هاست که پارک علم و فناوری ایجاد شده و شروع به جذب صاحبان ایده و پرورش واحد های فناور کرده و مشغول هدایت ایده های فناورانه به سمت تجاری سازی است.

آزادی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در این باره گفت: ساختار هایی که در مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برای حمایت از ایده های فناورانه ایجاد شده، شامل 7 مرکز رشد، 2 مرکز شکوفایی و خلاقیت، 5 مرکز تخصصی نوآوری، 2 شتاب دهنده می شود.

آزادی اضافه کرد: در بحث فراهم سازی زیرساخت های لازم در این پارک برای حمایت از ایده های فناورانه هم در سال 1399 اقدام به بهره برداری از مجتمع نوآوری کردیم که از این طریق، فضای لازم برای استقرار کارگاهی 24 واحد فناور فراهم شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اضافه کرد: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه تا کنون، بیش از 600 ایده تحت حمایت این پارک قرار گرفتند و فرآیند تجاری سازی این ایده ها برای تبدیل شدن به محصول هم طی شده است.

وی بیان نمود: در حال حاضر هم بیش از 250 واحد فناور در مناطق مختلف کرمانشاه تحت حمایت پارک علم و فناوری استان هستند.

آزادی ابراز کرد: در پارک علم و فناوری کرمانشاه، تمامی خدماتی که برای تبدیل ایده به محصول و طی فرآیند تجاری سازی مورد نیاز است، به صاحبان ایده ارائه می شود که از جمله این خدمات می توان به اعطای تسهیلات و کمک های مالی به واحد های فناور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال 1398 بیش از 13 میلیارد تومان تسهیلات از سوی این پارک به واحد های فناور تحت حمایت ارائه شد، اظهار کرد: جدای از اعطای تسهیلات، پارک علم و فناوری کرمانشاه به ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی، ایجاد فضای کارگاهی و اداری و آزمایشگاهی برای حمایت از واحد های فناور پرداخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1677

به "بیش از 250 واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 250 واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید